Ženevski avto salon 2019

Letos v Švici poteka že 89. ženevski avto salon. Gre za enega najpomembnejših in največjih avto salonov na svetu. Čeprav avto saloni v zadnjih letih izgubljajo moč, pa letošnja izvedba ženevskega ne razočara. Letos se predvsem govori o električnih vozilih, veliko proizvajalcev bo letos pokazalo kakšen električen model ali pa vsaj študijo, koncept. Nezanemarljivo dejstvo je tudi to, da se je letos prvič zgodilo, da je evropski avto leta postal električni avto: Jaguar I Pace.

Letošnji evropski avto leta: Jaguar I Pace/ Vir: Geneva Motor Show

Audi

Audi se letos na salonu predstavlja s konceptom Q4 e-tron. Gre za manjšega brata modela e-tron, ki je zgrajen na platformi MEB. Audi natančnih specifikacij še ni razkril, verjetno pa bo možno izbrati različne kapacitete baterij, doseg pa se bo gibal med 300 in 500 kilometri. Na nakup pa bo potrebno še malce počakati, saj se bo proizvodnja začela proti koncu prihodnjega leta. Glavna konkurenta mu bosta Jaguar I Pace ter prihajajoči Tesla Model Y. Vsekakor bo konkurenca v razredu električnih SUV-ov izredno huda.

Audijev električni suv Q4 e-tron/ Vir: Digital trends

Peugeot

Morda najzanimivejši model za slovensko tržišče so predstavili pri Peugeotu. Pokazali so prenovljenega 208, ki se od starega modela res razlikuje. Zelo zanimivo pa je tudi dejstvo, da je sedaj na voljo različica z električnim pogonom, poimenovana e-208. Avto bo imel vgrajen 100 kW motor, ki ga bo z energijo oskrbovala 50 kWh baterija. Doseg naj bi se gibal okoli 340 kilometrov.

Novi Peugeot e-208/ Vri: Daily Express

Volkswagen

Nemci so pokazali morda najbolj prikupno vozilo na salonu, električnega buggija. I.D. Buggy je sicer koncept in nikoli ne bo prišel v proizvodnjo, a je kljub temu vreden omembe. Volkswagen je s tem res pokazal, da lahko naredijo praktično vsako vozilo električno. Električna reinkarnacija beach buggya je vsekakor prijeta popestritev Volkswagnovega salonskega prostora.

Nemci so poleg Buggya pokazali tudi električno različico Multivana. Imel bo 77 kWh baterijo, doseg pa bo dosegel 400 kilometrov. V prodajo bo prišel letos jeseni.

Volkswagnov električni Buggy/ Vri: Geneva Motor Show

Škoda

Škoda je letos predstavila svojo električno študijo Vision iV. Vsekakor je izgled nadvse futurističen, a se bo verjetno do leta 2021, ko bo model prešel v proizvodnjo, precej spremenil.  Napoveduje se baterija s kapaciteto 83 kWh , doseg pa naj bi znašal okoli 500 kilometrov. Zavidljivi naj bi bili tudi pospeški, saj naj bi stotico dosegel v 5,9 sekunde. Pri vzvratnih ogledalih so ubrali isto pot kot Audi pri e-tronu ter namesto klasičnih  stranskih vzvratnih ogledal namestili kamere, a bo po vsej verjetnosti možno izbrati normalna vzvratna ogledala. Škoda je glede dizajna vsekakor ubrala novo pot. Tako notranjost kot zunanjost sta povsem drugačni od preostalih modelov, kar je vsekakor korak v prihodnost.

Škodina študija Vision iV/ Vir: Geneva Motor Show

Seat

Tudi Seat vstopa na trg električnih vozil svojim novim modelom el – born. Kupili ga boste lahko že naslednje leto. Vozilo bo imelo 204 konjev oziroma 150 kW moči. Do 100 kilometrov na uro bo pospešilo v le 7,5 sekunde ter z enim polnjenjem prevozilo največ 420 kilometrov. Na hitri polnilnici bo 80 % baterije napolnil v manj kot 50 minutah. Cena se bo začela pri 30 tisoč evrih.

Seatov električni prvenec, El Born/ Vir: Geneva Motor Show

Polestar

Volvova hčerinska družba Polestar je predstavila svoj prvi serijski avto. Polestar 2 bo imel dva elektromotorja , ki bosta skupaj proizvedla  408 konjev, baterija pa bo imela kapaciteto 78 kWh. Gre za bolj športno znamko, kar se vidi v zmožnostih, saj 100 kilometrov na uro doseže v manj kot 5 sekundah. Če si želite o vozilu prebrati več, kliknite tukaj.

Polestar 2/ Vir: Polestar

Pininfarina

Italijani so na salon pripeljali pravo električno pošast. S pomočjo Rimacove tehnologije so ustvarili vozilo, ki premika meje. Štirje elektromotorji, vsak za eno kolo, skupaj proizvedejo 1397 kW moči oziroma 1900 konjev. Navora proizvedejo 2300 Nm. Hitrost 100 kilometrov na uro doseže v manj kot dveh sekundah, najvišja hitrost pa bo več kot 400 km/h. Cena vsakega od 150 proizvedenih primerkov bo okoli 2 milijona evrov.

Pininfarina Battista, italjanski električni superšportnik/ Vri: Autocar

Lagonda

Gre za posebno Aston Martinovo znamko. Pri oblikovanju so se zgledovali po nadzvočnem letalu Concord. Koncept, ki se bo v pravi model spremenil v letu 2021, bo kupce olajšal za vsaj 400.000 evrov.

Lagondin konceptni suv/ Vir: Geneva Motor Show

Bugatti

Čeprav ne gre za električno vozilo, pa gre vsekakor za avto, vreden omembe. La Voiture Noire je poklon Jeanu Bugattiju, ustanoviteljevemu sinu. Gre za najdražji novi avto, saj ga je neimenovani kupec na dražbi kupil za več kot 16 milijonov evrov. Pod pokrovom se skriva enak osemlitrski motor, kot je v modelu Chiron. Ta proizvede 1103 kilovate moči, izpušni plini pa se odvajajo skozi kar šest izpušnih cevi.

Najdražje novo vozilo na svetu, Bugatti La Voiture Noire/ Vir: Geneva motor Show

Viri:

Komentarji

Luka Melinc

Dijak ljubljanske gimnazije, ki je že od malega navdušen nad najnovejšo tehnologijo, avtomobili, vesoljem ter ostalimi inovacijami. Ima željo po čim širšem znanju, ki ga lahko uporabi. Vsak dan želi napredovati ter se naučiti nekaj novega.

Latest posts by Luka Melinc (see all)

Luka Melinc

Dijak ljubljanske gimnazije, ki je že od malega navdušen nad najnovejšo tehnologijo, avtomobili, vesoljem ter ostalimi inovacijami. Ima željo po čim širšem znanju, ki ga lahko uporabi. Vsak dan želi napredovati ter se naučiti nekaj novega.