Tehnologija za sledenje očem

Tehnologija za sledenje očem je prisotna že več kot 100 let, komercialna pa se je začela zadnjih 50 let. Kako ta tehnologija deluje in kaj to sploh je?

Prvi začetki modernega sledenja očem so bili leta 1908. Psiholog Edmund Huey je ustvaril napravo, na katero je bila pričvrščena leča, na njej pa je bil laser. Ko je pacient pogledal skozi to napravo, je laser na leči pokazal, kam oseba trenutno gleda.

Skromni začetki so bili malo neprijetni, saj je bilo potrebno imeti z napravo fizičen stik, zato so leta 1937 v ameriškem mestu Chicago razvili nov način. Tokrat je bila svetloba usmerjena v uporabnikovo oko in se je nato odbila na film. Tako so ugotavljali človeške vzorce pri branju. Čeprav danes seveda ne zapisujemo odseva na film, pa je princip še vedno enak.

Eno izmed bolj znanih podjetij, ki se ukvarja s tehnologijo sledenja očem, je Tobii. Ti to tehnologijo uporabljajo in razvijajo že od leta 2001 in veljajo za ene od bolj komercialno razširjenih in uspešnih podjetij v novejši zgodovini. Njihov način uporablja IR (infrardečo) svetlobo. Ta je za razliko od navadne svetlobe našim očem nevidna. S pomočjo odseva te svetlobe in dveh kamer, lahko sledimo uporabnikovim očem. Vsak premik in položaj oči je tako zabeležen, saj se pri posamezni spremembi beleži tudi odbita svetloba, ki se posodablja vsako sekundo.

Raba same tehnologije pa je prisotna na mnogih različnih področjih. Od računalniških iger in reklamiranja do inženiringa in medicinske uporabe.

Pri igrah je uporaba dokaj preprosta in naredi igralno izkušnjo veliko boljšo. Namesto uporabe miške se lahko uporabnik premika s pomočjo oči, saj se bo njegova oseba v igri premaknila tja, kam trenutno gleda. Seveda je tu še VR (virtualna resničnost), ki stvari ponese na popolnoma nov nivo, kljub vsemu pa še vedno uporablja principe te tehnologije.

Potem pa so tu še razni reklamacijski pristopi, ki omogočijo reklamnim ustvarjalcem lažje razumevanje zanimanja potrošnikov, čemu namenjajo največ časa, za koliko se lahko zadrži njihova pozornost ipd.

Z napredki pa prihajajo tudi vprašanja. Ali novi reklamni dosežki in sledenje očem spoštujejo našo zasebnost? Kako lahko vemo, da se podatki, ki jih pridobijo, ne bodo uporabili za novo trženje, kot se je to pred kratkim pokazalo pri Facebook-u.

Vir:

Tobii Gaming
Wikipedia

Komentarji

Ivan Srbič

Programer, umetnik in pesnik po duši. Rad posluša glasbo in ustvarja nekaj drugačnega. Med ostalimi piše tudi članke in se ubada s težavami, ki pestijo 21. stoletje. Je zelo velik video nerd in uživa v dobrem filmu. Prav tako je oboževalec "French Touch"-a.
Ivan Srbič

Latest posts by Ivan Srbič (see all)

Ivan Srbič

Programer, umetnik in pesnik po duši. Rad posluša glasbo in ustvarja nekaj drugačnega. Med ostalimi piše tudi članke in se ubada s težavami, ki pestijo 21. stoletje. Je zelo velik video nerd in uživa v dobrem filmu. Prav tako je oboževalec "French Touch"-a.