Starec in pištola – Recenzija

Podobno kot večen blesteč nasmešek Roberta Redforda je tudi film Starec in pištola vljuden, dostopen, sproščen in prijazen. Čeprav je navidezno strukturiran kot kriminalni triler (o življenju resničnega bančnega roparja in večkratnega zaporniškega ubežnika Forresta Tuckerja), vse skupaj poteka rahlo in mirno, z namenom da bi ostal v nežnem tempu mirnega sprehoda v parku. Gre za film, ki vas povabi v svojo dnevno sobo, vam ponudi skodelico čaja, ter vam prične razglabljati o dobrih starih časih, medtem ko gledalci očarano poslušamo njegove varljive nedosledne anekdote.

Forrest Tucker, za nepoučene, je bil eden izmed najbolj ustvarjalnih zločincev dvajsetega stoletja. Pobegnil naj bi iz 18 zaporov (katerim lahko prištejemo tudi njegovih dodatnih 12 poskusov). Njegov pristop k ropanju bank je veljal za prijateljskega: vstopil bi v banko, počakal na ravno pravi trenutek, ter nato pokazal pištolo enemu izmed blagajnikov ali poslovodij, od katerih bi zahteval denar. Nikomur ne bi grozil, ga nadlegoval, zmerjal ali preklinjal. Namesto tega bi se raje pogovarjal, vztrajal, lepo prosil in komplimentiral. In vedno je odšel z nasmeškom na obrazu. Bil je bančni ropar po naravi svoje lastne osuple vljudnosti. Rečeno je bilo, da naj bi vse njegove žrtve (po ropu) o njem govorile le vljudno in prijazno. Filmarji seveda uporabljajo življenje Forresta Tuckerja kot objektiv, skozi katerega lahko gledalci razmišljamo o enormnem učinku in vplivu, ki ga je Forrest Tucker imel na filme. Redford, 82, še zmeraj vsebuje večino živahnosti, ki je zaznamovala njegove (bolj priljubljene) vloge v šestdesetih: njegova strast do igranja in filmov še zmeraj v veliki meri ostaja neokrnjena. Forrest Tucker (v svetu Starca in pištole) banke ropa še naprej, in to iz samega razloga, da je to zabaven način preživljanja njegovih dni: odreči se ni hotel, saj je v tem preprosto veliko preveč užival. Redford je oznanil, da bo to njegova zadnja vloga na velikem platnu, vendar nedvomno lahko na njegovem obrazu opazimo ambivalenco v vsaki gubi na njegovem obrazu: rad bi zapustil filmsko sceno, vendar je v zadnjih 50 letih svoje kariere v njej sam nedvomno veliko preveč užival.

Rezultat iskanja slik za old man and the gun

Starec in pištola nam prikaže konec Forrestove kariere v zgodnjih osemdesetih letih, ko je še sam tako ali tako bil v svojih srednjih sedemdesetih. Poleg ropanja bank, Forrest spletkari tudi z drugimi liki (izmed katerih je vsak naključno bogat). Tucker se druži s svojimi kriminalnimi kompanjoni (Danny Glover in Tom Waits), se izogiba policiji (ki jo predstavlja Casey Afleck), in, najpomembneje, se nežno in enostavno zbližuje z Jewel (Sissy Spacek), žensko ki brez kakršnegakoli truda ustreza Forrestovemu sproščenemu šarmu. Jewel je podlaga pod Tuckerjevimi nogami, in njun odnos je romantičen, pa četudi na ležeren in sproščen način. Čeprav sta oba krepko preko starosti neumne strasti, se zdi, da se oba (Jewel in Forrest) zavedata, kaj si želita, in svobodno govorita svoje misli. Oba sta medsebojno navdušena drug nad drugim, in to je tudi (pričakovano) vidno v izjemni kemiji Redforda in Spacek. Film pa velja tudi za živahno doživetje. Prikazan v retro “1981 stilu”, polnem klasičnih “vintage” pisav in fotografij (Joea Andersona), ki še zmeraj vsebujejo videno zrnatost in izprane modrine nekoliko zbledelega Fujicolor tiska izpred 35 let. Starec in pištola ima težavno energijo, ki se ji je težko upreti. Vsi, ki so filme gledali že leta 1981, bodo zagotovo ob ogledu začutili očiten in nameren udarec nostalgije. Ne samo, da smo povabljeni, da se zamislimo o bogati 60-letni karieri legende (opaziti je možno kratek izsek iz Redfordovega 1966 filma The Chase), temveč tudi, da se hrepeneče spomnimo časa, ko je “indie film” dihal vedno bolj “odprto”. Če je to res zadnji Redfordov film, je morda smiselno, da se poslovi brez večjih “ceremonij” v filmu, ki se na splošno zdi oz. počuti malenkostno in nepomembno. To ni zgodba o “soju slave”, niti klišejevska pripoved o Velikem moškem, ki zaudarja po “neprimerni” obogatitvi. To je Robert Redford, ki nam pomežika, medtem ko sam preprosto odhaja skozi vrata in nas zapušča. Mi mu ponosno pokimamo nazaj, naredimo požirek piva, in sproščeno vzdihnemo z nasmeškom na obrazu.

Povezana slika


Lahek na svojih nogah, zelo sproščen, podkrepljen z retro 1981 slogom, Starec in pištola uporabi biografsko zgodbo znanega bančnega roparja kot priložnostni poklon in pozdrav v slovo od velike filmske zvezde.

OCENA: 9/10

Rezultat iskanja slik za old man and the gun POSTER

Komentarji
Primoz But

Primoz But

Velik ljubitelj filmov, občasno tudi pisec scenarijev.
Primoz But

Latest posts by Primoz But (see all)

Primoz But

Velik ljubitelj filmov, občasno tudi pisec scenarijev.