Spoznajte žanre iger – oznake in zaključek

Ta članek je del serije o žanrih videoiger. Ostale članke, ki so del te serije, si lahko ogledate s klikom na to povezavo.

V prejšnjih delih te serije člankov smo spoznali razne najbolj razširjene žanre iger, za konec pa si poglejmo še nekatere oznake, ki se jih doda igram poleg oz. ne glede na zvrst.

 

AAA in Indie:

Veliko oznak, čeprav so dokaj neformalne in slabo definirane, se pogosto uporablja. Oznake AAA ponavadi oznanjujejo obsežnejše igre in visoka pričakovanja, oznaka indie pa manjši obseg in pričakovanja. Poredko se uporabljajo oznake AA, A in B, ki pomenijo nekaj vmes med AAA in indie, vendar so še slabše definirane od obeh.

Oznaka AAA (izgovor. triple-A) je neformalna, vendar se vseeno uporablja pogosto. S to oznako so ponavadi označene igre, v razvoj in promocijo katerih je podjetje vložilo veliko denarja ki ga ponavadi priskrbi velik založnik. Zaradi velikih vsot denarja namenjenih v razvoj igre, se od te ponavadi pričakuje visoka kvaliteta in višji standardi, ki jih občasno te igre ne dosežejo. Oznaka AAA je za igre podobna kot oznaka ‘Blockbuster‘ za filme. Nekatere znane serije AAA iger so Call of Duty, Battlefield in Grand Theft Auto.

V nasprotju z AAA igrami, so igre z oznako ‘Indie’ dobile ime iz besede ‘Independent’ (slov. neodvisen), kar velikokrat pomenil, da je igro razvila manjša ekipa razvijalcev z manjšimi zneski denarja iz lastnih žepov, sami pa so tudi igrali vlogo založnika lastne igre. Zaradi nižjih zneskov in manjše ekipe, ki je igro razvijala, imajo velikokrat te igre nižja pričakovanja in manjši obseg, vendar to običajno nadoknadijo z inovativnimi idejami in raznovrstnimi izkušnjami. Nekatere znane uspešne indie igre so Minecraft, Undertale, Ori and the Blind Forest in Rocket League.

 

Early Access:

Oznaka ‘Early Access’ (oz. Zgodnji Dostop) označuje igre, ki še niso dokončane, vendar so že na voljo za nakup in igranje. Ker obstaja možnost, da taka igra sploh ne bo dokončana ali pa, da se ne bo veliko izboljšala Ker taki produkti ponavadi niso kvalitetni, imajo veliko napak v kodi in razne probleme, veliko ljudi raje počaka na izid polne igre. Nekatere pa vseeno privlači možnost posredovanja povratnih informacij, ki ima lahko v zgodnjih fazah razvoja velik vpliv na končni izid igre, poleg tega pa z nakupom finančno podprejo razvoj igre, da sploh obstaja možnost polnega izida igre. Eden izmed prvih dobro znanih iger, ki je sprva izšla pod oznako Early Access, je Minecraft, nekaj drugih dobro znanih pa so Fortnite, Subnautica in Darkest Dungeon.

 

Exclusive:

Oznaka ‘Exclusive’ (slov. ekskluziven) je podana igram, ki so ali bodo izšle le na določeni platformi. Ponavadi se lastniki teh platform dogovorijo z razvijalcem oz. založnikom igre za ekskluziven izid igre na njihovi platformi v zameno za finančno podporo in promocijo. Ekskluzivnost je lahko trajna ali začasna, lahko velja za celotno igro ali pa le kakšne dodatke. Najbolj znani primeri ekskluzivnih iger so na konzolah, še posebej na Sonyjevem Playstationu in raznih Nintendovih konzolah. Nekateri izmed najbolj znanih primerov sta seriji Mario in Legend of Zelda za Nintendove konzole in igre Destiny, God of War in The Last of Us za Sonyjeve.

 

S tem se je zaključila serija člankov o žanrih iger. Spoznali smo najbolj prevladujoče žanre, njihove podzvrsti in nekaj primerov iger za vsako od njih. Industrija videoiger se razvija precej hitro in velikokrat se zgodi, da si igre sposojajo elemente iz raznih žanrov in se zaradi tega precej razlikujejo od ostalih iger v njihovem žanru ali pa celo s tem zasejejo semena novega žanra.

Viri:

Wikipedia (AAA game)
Wikipedia (Indie game)
Wikipedia (console exclusivity)

Komentarji

Anže Kristan

Kot študenta Fakultete za Računalništvo in Informatiko ga seveda zanima tehnologija, še posebej interaktivne vsebine in računalniška grafika. Poleg tega sta mu všeč tudi glasba in vizualna umetnost.

Prosti čas posveča igranju video iger, poslušanju glasbe ali učenju novih stvari iz področij zanimanja.

Latest posts by Anže Kristan (see all)