Rivian, avtomobilska znamka prihodnosti?

Preteklih nekaj tednov je bilo dogajanje na področju avtomobilizma precej živahno. V nedeljo se je končal 89. Ženevski avtomobilski salon, na katerem so bile glavne zvezde električna vozila, Tesla pa je v petek zjutraj predstavila svoj novi model Y. Elektrificirana vozila so torej postala povsem enakovredna konkurenca vozilom s pogonom na notranje izgorevanje. Končno so tudi tradicionalni avtomobilski proizvajalci uvideli prednosti, ki jih ponuja elektrika. Vendar so električen pogon najprej začela uporabljati manjša podjetja, avtomobilski start upi. Zato bom v naslednjih tednih predstavil nekaj sodobnih avtomobilskih start upov, ki so se usmerili na izdelavo električnih vozil.

Zgodovina

Prvo na spisku je ameriško podjetje Rivian, ki je bilo ustanovljeno leta 2009 in ima sedež v mestu Plymouth v ameriški zvezni državi Michigan. Podjetje je ustavil RJ Scaring, diplomant Bostonskega MIT-a. Sprva so se ukvarjali z avti z nizko porabo, a so se leta 2011 dokončno osredotočili na električna vozila. Danes zaposlujejo okoli 750 ljudi v Ameriki in Veliki Britaniji, dejstvo, zaradi katerega jim dajem velike možnosti za dolgoročni uspeh pa je 700 milijonska investicija Amazona letošnjega februarja. Vsekakor investicija, ki lahko dodobra spremeni situacijo na trgu električnih vozil.

Rivianov SUV R1S/ Vir: The Verge

Izdelki

Rivian trenutno na trgu še nima nobenega vozila, a imajo velike načrte. Njihova prva avtomobila bosta poltovornjak R1T ter SUV R1S, ki na trg prihajata v drugi polovici leta 2021. Za oba napovedujejo izredne zmogljivosti.

Pet metrov dolgega ter dva metra širokega SUV-a bodo poganjali štirje elektromotorji, po en za vsako kolo. Skupaj naj bi proizvedli 750 konjskih moči, najmočnejši model pa naj bi proizvedel kar 14.000 Nm navora. Na voljo bodo  izvedenke s 105, 135 ter 180 kWh. Vlekel bo lahko priključke s težo do 3500 kilogramov. Neobremenjeno vozilo bo imelo doseg okoli 600 kilometrov, a je potrebno to številko vzeti z rezervo. Tudi Rivian veliko stavi na pospeške, saj obljubljajo pospešek do 100 km/h v le 3 sekundah. Cenovno bo vozilo spadalo v luksuzen razred, saj se bo cena v Ameriki začela pri 72.500 dolarjih pred davki.

Rivian R1S ter ustanovitelj podjetja RJ Scaling/ Vir: WLGT

Cena njihovega paradnega konja, poltovornjaka R1T se bo začela 3500 dolarjev nižje. S svojim bratom si deli praktično vse, od maske do baterijskega ter pogonskega sklopa, obe vozili pa lahko normalno vozita v do enega metra globoki vodi.

Rivian R1T/ Vir: Teslarati

Ena izmed posebnosti, ki je še nisem videl, je posebni tunel za zadnjimi vrati, namenjen  prtljažnemu prostoru. Sega od levega do desnega boka vozila in gre vsekakor za priročen dodaten prostor za  shranjevanje  prtljage, ki še poveča že tako veliko kapaciteto prtljažnega prostora. Od SUV-a se R1T razlikuje še v podatku, da lahko namesto treh ton in pol vleče kar pet ton težak tovor.

Poseben tunel za prtljago v modelu R1T/ Vir: the galleria

Rivian poskuša s svojim modelom R1T z elektrifikacijo prodreti na trg, kamor električnim vozilom še ni uspelo prodreti, to so poltovornjaki. Predvsem v Ameriki je to zelo razširjen segment, v katerem so lani prodali več vozil kot vseh električnih vozil skupaj. Če pa bo Rivianu na koncu res uspelo z modelom R1T, bo prav gotovo prišlo do velikih sprememb na trgu električnih vozil.

Vir:

Komentarji

Luka Melinc

Dijak ljubljanske gimnazije, ki je že od malega navdušen nad najnovejšo tehnologijo, avtomobili, vesoljem ter ostalimi inovacijami. Ima željo po čim širšem znanju, ki ga lahko uporabi. Vsak dan želi napredovati ter se naučiti nekaj novega.

Latest posts by Luka Melinc (see all)

Luka Melinc

Dijak ljubljanske gimnazije, ki je že od malega navdušen nad najnovejšo tehnologijo, avtomobili, vesoljem ter ostalimi inovacijami. Ima željo po čim širšem znanju, ki ga lahko uporabi. Vsak dan želi napredovati ter se naučiti nekaj novega.