Spoznajte žanre iger – pustolovske igre

Ta članek je del serije o žanrih videoiger. Ostale članke, ki so del te serije, si lahko ogledate s klikom na to povezavo.

Pustolovske igre (adventure games) so bile prve igre, ki so se pojavile na osebnih računalnikih v obliki interaktivne fikcije. Igro Colossal Cave Adventure se smatra kot prvo tako igro. Zaradi povečane zmogljivosti računalnikov so take igre prešle na grafični prikaz z miško kot način interakcije z računalnikom, pozneje pa so se pojavile tudi pustolovske igre v virtualnem 3D okolju.

 

SKUPNE LASTNOSTI:

Videoigre, ki spadajo v žanr pustolovskih iger, imajo kar nekaj skupnih elementov. Te igre se osredotočajo na pripovedovanje zgodb, raziskovanje in reševanje ugank. Čeprav tudi v igrah te zvrsti igralec ponavadi nadzira enega avatarja naenkrat, se v nasprotju z akcijskimi igrami od igralca ponavadi ne pričakuje dobrih motoričnih sposobnosti, temveč si lahko igralec vzame več časa, da premisli o naslednjem koraku.

 

INTERAKIVNA FIKCIJA:

V sedemdesetih letih prejšnjega stoletja osebni računalniki še niso bili preveč grafično zmogljivi, edini način za izvajanje ukazov je bil preko tipkovnice. Zato so bile pustolovske igre, bolj natančno interaktivna fikcija, na teh sistemih prve. V njih se na zaslonu izpiše besedilo, ki opisuje zaznavanje ali dogajanje v okolici, na katere se igralec lahko odzove preko ukazne vrstice. Dve izmed najbolj znanih interaktivnih fikcij tistih časov sta bili Zork in The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy.

Zork_screenshot
Posnetek zaslona igre Zork. Vir: Andrew Humphrey

 

GRAFIČNE PUSTOLOVSKE IGRE:

Z napredkom računalnikov so igram interaktivne fikcije dodali grafične elemente; na začetku le eno ali dvobarvne slike, pozneje pa več barv z animiranimi karakterji. Pozneje se je pojavila računalniška miška in z njo nova podzvrst: Point & Click. Ta podzvrst je interakcijo preko tipkanja ukazov zamenjala za pritiskanje z miško, kar je omogočilo bolj intuitivno izkušnjo. Pojavile so se tudi posebne vrste teh iger, v kateri je bil igralčev avatar zaprt v zaklenjeni sobi, iz katere je lahko prišel ven tako, da je rešil množico ugank. Najbolj znane grafične pustolovske igre sta seriji King’s Quest in Monkey Island, bolj moderna pa je serija The Longest Journey.

Monkey_Island_Screenshot
Posnetek zaslona igre Secret of Monkey Island. Vir: Playstation

 

UGANKARSKE PUSTOLOVSKE IGRE:

Ugankarske pustolovske igre (puzzle adventure games) se osredotočajo predvsem na reševanje ugank, ki se pojavijo med raziskovanjem in jih je potrebno rešiti, da se zgodba odvija naprej. Ena izmed prvih najbolj znanih iger te podzvrsti je serija Myst, ki je izšla leta 1993 in je hitro postala popularna zaradi skrivnostne zgodbe in – za takratne čase – realistične grafike. Bolj moderni primerki so The Talos Principle, The Witness in serija Professor Layton.

Myst_screenshot
Posnetek zaslona igre Real Myst iz leta 2000. Vir: Moby Games

 

PRIPOVEDNE IGRE:

Pripovedne igre (narrative games) se, v nasprotju z ugankarskimi, osredotočajo bolj na zgodbo. Te igre so dokaj podobne interaktivnim filmom, saj je večina igranja osnovana na podlagi izbiranja med različnimi odločitvami. Najbolj znane igre te podvrsti so večina novejših iger studijev Telltale Games in Quantic Dream, serija Life is Strange in igra Night in the Woods.

Tales_From_The_Borderlands_screenshot
Posnetek zaslona igre Tales From the Borderlands. Vir: Entertainment Buddha

 

WALKING SIMULATOR:

Walking simulator igre so posebna vrsta pripovednih iger, kjer je največji poudarek na raziskovanju zgodbe in okolja. Največkrat so te igre krajše, brez ugank kot pogoj za nadaljevanje in brez možnosti, da igro izgubiš. Najbolj znani primeri so The Stanley Parable, Firewatch in What Remains of Edith Finch.

Firewatch_screenshot
Posnetek zaslona igre Firewatch. Vir: Moby Games

 

Pustolovske igre so veliko pridobile z izboljšavo grafike, vendar so zaradi tega tudi začele toniti v ozadje, saj so publiko pritegnili drugi žanri, predvsem razne podzvrsti akcijskih iger. Vendar pustolovske igre živijo naprej prav v ostalih žanrih, saj si ti od njih pogosto sposojajo elemente. To je vidno predvsem v akcijskih igrah, saj je med drugim to privedlo do porasta novega žanra, imenovanega action-adventure, katerega najbolj znan predstavnik je serija The Legend of Zelda. Poleg akcijskih imajo tudi igre z igranjem vlog velik poudarek na raziskovanju okolja.

 

Viri:

Komentarji

Anže Kristan

Kot študenta Fakultete za Računalništvo in Informatiko ga seveda zanima tehnologija, še posebej interaktivne vsebine in računalniška grafika. Poleg tega sta mu všeč tudi glasba in vizualna umetnost.

Prosti čas posveča igranju video iger, poslušanju glasbe ali učenju novih stvari iz področij zanimanja.

Latest posts by Anže Kristan (see all)