Premium električni avtomobili, nov trend bogatašev

Elektrificirana vozila so v zadnjih letih v porastu. Vse več ljudi si jih kupuje, saj bodo tako zmanjšali svoj ogljični odtis ter stroške goriva. Če si želite prebrati članek, v katerem predstavim tista malce cenejša ter nam, navadnim smrtnikom, bolj dostopna električna vozila, kliknite tukaj. Danes pa bom pisal o neki drugi vrsti električnih avtomobilov. Med tistimi s precej večjimi prihodki narašča trend dragih športnih električnih avtomobilov. Predstavil vam bom nekaj takih, ki si jih bomo lahko mnogi ogledali le na avto sejmih ali pa preko interneta.

Rimac

Začenjamo pri naših južnih sosedih. Mate Rimac je vsem, ki jih zanimajo električna vozila, znan kot ustanovitelj podjetja Rimac Automobili, ki je znano po svojem super športniku Concept_One. To vozilo sem že opisal v članku o električnih vozilih današnjega dne, zato se bom tokrat osredotočil na njihovo novo vozilo C_two.

Novi Rimac C_two/Vir: Rimac

Pri Rimacu obljubljajo res nore zmogljivosti. 100 kilometrov na uro naj bi C_two dosegel v le 1,85 sekunde, končna hitrost pa naj bi bila 415 km/h, kar je res osupljivo. To bo mogoče zaradi 1408 kilovatov moči, ki se bo porazdelila med štiri elektromotorje, eden za vsako kolo. Da pa bo avto imel obljubljen doseg 650 kilometrov, pa skrbi 120 kilovatna baterija. Baterijo bo možno do 80 % kapacitete napolniti v manj kot 30 minutah.

Rimac je vozilo prvič predstavil na Ženevskem avto sejmu lansko leto ter napovedal proizvodnjo 150 primerkov s ceno skoraj 1,8 milijona evrov. Trenutno je avto v procesu homologacije, vendar pa tudi tisti s gobjimi žepi žal ne boste mogli vozila kupiti, saj so vseh 150 primerkov razprodali v prvih treh tednih po predstavitvi v Ženevi.

Porsche

Porsche se počasi oddaljuje od dizlov ter prehaja na električno gnane modele. Dokaz za to je njihov prvi električni športnik Taycan, ki k nam prihaja letos jeseni. S Taycanom mislijo pri Porscheju spreminjati način proizvodnje vozil, saj je proizvodnja veliko bolj avtomatizirana kot pri prejšnjih modelih, poleg tega pa bo potekala brez ogljičnega odtisa.

Porsche Taycan/Vir: Bloomberg

Vozilo so razvili na podlagi koncepta Mision E. Imelo bo baterijo s kapaciteto 90 kilovatnih ur, elektromotor pa bo proizvedel 440 kilovatov oziroma 600 konjskih moči. Glede dosega se omenja 500 kilometrov, do 100 km/h pa naj bi pospešil v 3,5 sekunde. Taycan bo na trg prišel v treh izvedenkah: Taycan, Taycan 4s in Taycan Turbo, za razvoj tehnologije, ki bo uporabljena v Taycanu ter prihodnjih električnih vozilih, pa so pri Porscheju vložili skoraj 500 milijonov evrov, kar pomeni, da z elektriko Nemci misijo resno.

Audi

Tudi Audi se vse bolj usmerja v električna vozila e-tron. Njihov paradni konj je e-tron GT, ki bo na trg prišel v naslednjih dveh letih in bo s ceno okrog 100.000 evrov eden od konkurentov Teslinemu Modelu S P100D. Po zunanjosti močno spominja na Audi A7 sportback, a se znotraj namesto bencinskega motorja skrivata dva električna, ki sta pravi čudež tehnologije.

Audi GT e-tron/Vir: Audi

Cena se bo začela pri 100.000 evrih, za kar bodo kupci dobili 590 konjskih moči, 3,5 sekunde do 100 km/h ter najvišjo hitrost okoli 240 km/h. Doseg naj bi se gibal okoli 400 kilometrov, a bo treba za bolj zanesljive podatke še malo počakati. Pri Audiju obljubljajo tudi zelo dobro regeneracijo energije pri zaviranju, kar bo gotovo pripomoglo k dosegu vozila. Tretji avto iz programa e-tron očitno predstavlja pomemben premik k električnemu pogonu, v kar se bo Audi v prihodnjih letih očitno preusmeril. Zanimivo je tudi dejstvo, da se bo vozilo verjetno pojavilo v naslednjem Avengers filmu, saj na to napeljuje Audijev oglas z Robertom Downey Jr.

Tesla

Tesla velja za pionirja med električnimi športniki. Tesla Roadster, ki so ga izdelali na osnovi Lotusa Elise, je eden prvih, če ne celo prvi električni športni avto. S tem so svetu pokazali, da so lahko tudi električni avti kul ter tako začeli spreminjati celotno industrijo.

Tesla Roadster

Tisti, ki ne živi pod kamnom, je verjetno slišal za Muskov PR projekt, ko je lani Teslinega starega Roadsterja poslal v vesolje. Sedaj Tesla z naslednjo generacijo Roadsterja res dela velike korake naprej. Novo vozilo je Elon Musk sicer napovedal za prihodnje leto, a bo po vsej verjetnosti na trg prišlo kasneje. Vendar pa bo na vozilo vredno počakati.

Stari Teslin Roadster/Vir: AutoWeek

Na Teslini spletni strani navajajo, da bo avto do 100 km/h pospešil v neverjetnih 2,1 sekunde, vozilo pa bo razvilo končno hitrost več kot 400 km/h. Poleg tega navajajo, da naj bi bil doseg približno 1000 kilometrov, a je potrebo v tako zgodnji fazi takšne podatke jemati z rezervo. Vozilo si lahko sicer rezervirate že danes, a to stane 43.000 evrov. Končna cena vozila se bo začela pri 215.000 evrih. Vsekakor ne poceni, a bo novi Roadster gotovo izjemno vozilo, ki bo na cesti privabljalo poglede.

Novi Teslin Roadster/Vir: Wikipedia
Tesla Model S P100D

Roadster pa ni edino premijsko vozilo, ki ga ima Tesla v ponudbi. Ponujajo tudi Model S v izvedenki P100D. Avto ima 102 kilovatno baterijo, kar pomeni doseg 613 kilometrov (NEDC ciklu) ter najvišjo hitrost 250 km/h. V pospeških le malo zaostaja za prihajajočim Roadsterjem, saj 100 km/h doseže v le 2,7 sekunde. Že zmogljivosti vozila so osupljive, dodajmo pa še to, da je avto poln tehnologije, ki mu omogoča delno avtonomijo ter druge napredne funkcije.

Teslin sedan Model S/ Vir: Tesla

Tudi to vozilo je v visokem cenovnem razredu, saj se cena začne pri 125.000 evrih, a se nato še dvigne, če želimo dodati izboljšanega avtopilota ter ostale nadgradnje. Vsekakor gre za eno najboljših ter najbolj znanih električnih vozil, ki je imelo veliko vlogo pri popularizaciji električno gnanih vozil.

Tesla X

Tesla ima ponudbo dragih električnih vozil res dobro zastopano. Ponujajo nam tudi njihovega športnega terenca Model X. Mnogim je verjetno znan po zadnjih t.i. galebjih vratih, s katerimi so imeli med razvojem velike težave, kar je proizvodnjo precej zakasnilo.

Teslin SUV Model X/ Vir: Tesla

Končni izdelek je splošno uporaben SUV, vendar pa ima tudi odlične pospeške ter velik doseg. Različica P100D do 100 km/h pospeši v 3,1 sekunde ter ima doseg 542 kilometrov po NEDC ciklu, doseže pa najvišjo hitrost 250 km/h. Odlične zmožnosti za sedem sedežno vozilo. Zaradi tako dobrih zmožnosti je tudi cena višja, cena P100D se začne pri 130.000 evrih.

Mercedes

Mercedes svojim bogatejšim kupcem, ki si želijo električno vozilo, ponuja električno različico Mercedesa SLS AMG, ki ima v imenu dodano še Electric Drive. Vozilo so predstavili leta 2013. Avto je izdelan na podlagi prototipa SLS AMG E-cell prototype iz leta 2011.

Električni Mercedes SLS AMG e-cell/ Vir: Wikipedia

Vozilo ima 60 kilovatno baterijo, ki poskrbi za približno 250 kilometrski doseg. Baterija z energijo oskrbuje štiri elektromotorje, ki skupaj proizvedejo  552 kilovatov, kar pomeni pospešek do 100 km/h v 3,9 sekunde.

Nedvomno bomo v prihodnosti dočakali vedno več športnih električnih avtomobilov. Mnogi proizvajalci so napovedali umik iz trga dizelskih avtomobilov ter predstavili velike programe električnih vozil. Trenutno je največja omejitev teža baterij, saj kilogram baterij vsebuje manj energije kot kilogram konvencionalnega goriva. Vendar pa bodo verjetno, ko bodo znanstveniki uspeli rešiti ta problem, električna vozila zavladala našim cestam.

Viri:

Komentarji

Luka Melinc

Dijak ljubljanske gimnazije, ki je že od malega navdušen nad najnovejšo tehnologijo, avtomobili, vesoljem ter ostalimi inovacijami. Ima željo po čim širšem znanju, ki ga lahko uporabi. Vsak dan želi napredovati ter se naučiti nekaj novega.

Latest posts by Luka Melinc (see all)

Luka Melinc

Dijak ljubljanske gimnazije, ki je že od malega navdušen nad najnovejšo tehnologijo, avtomobili, vesoljem ter ostalimi inovacijami. Ima željo po čim širšem znanju, ki ga lahko uporabi. Vsak dan želi napredovati ter se naučiti nekaj novega.