LiDAR, naprava, ki da vozilu oči

Za mnoge je avtonomna vožnja prihodnost avtomobilizma. Trenutno je največ, kar lahko avtomobilska industrija ponudi, Audi A8, ki ima 3. stopnjo avtonomne vožnje, to pomeni, da ima avto praktično ves nadzor nad vožnjo, a mora biti voznik ves čas pripravljen na nepričakovane dogodke. Da je Audi prišel do tega nivoja avtomatizacije, se mora zahvaliti sistemu LiDAR.

LiDAR (Light Detection and Ranging) je posebna metoda, s katero merimo razdaljo do predmeta. Sistem v predmet usmeri laserski žarek ter nato meri čas, ki ga svetloba potrebuje, da se odbije od predmeta nazaj v napravo. Večina sistemov se vrti ter tako zajame vseh 360 stopinj okoli vozila. Nekateri najboljši sistemi lahko z laserji zaznajo več kot devet milijonov točk, natančni so na razdalje do 300 metrov, okolico pa sistem izriše do centimetra natančno. Za tako velike količine podatkov pa so potrebne ogromne procesorske zmogljivosti.

LiDAR naprave proizvajalca Velodyne/ Vir:Velodyne

 

Zanesljiv v vseh razmerah

LiDAR je trenutno ena izmed najboljših možnosti za razvoj avtonomne vožnje. Vanjo polagajo upe praktično vsi, razen Tesle, ki bolj zaupa radarjem in kameram. LiDAR mogoča boljši pregled kot kamera oziroma radar, saj pokriva vseh 360 stopinj okoli vozila, poleg tega pa nima težav ne z dežjem ali snegom. Enako deluje podnevi in ponoči, saj uporablja foto rdečo svetlobo. Vendar pa sistem še zdaleč ni popoln. LiDARji, ki jih danes preizkušajo proizvajalci, so veliki in ne kompaktni, poleg tega pa sta težava tudi cena in dostopnost.

LiDAR sistem na strehi poskusnega avta/VIR: AMZS

Visoka cena

Pri ceni so sicer v zadnjih letih naredili ogromno, saj so še pred nekaj leti za takšno tehnologijo podjetja, ki so se ukvarjala z avtonomnimi avtomobili, zapravljala po več 10.000 dolarjev. Danes že lahko najdemo spodobne naprave za okoli 5000 dolarjev. Da bo tehnologija lahko vgrajena v vsak nov avto, bo potrebno ceno spustiti pod 1000 evrov. Veliko težavo predstavlja tudi dostopnost, saj je na trgu preprosto premalo ponudnikov tovrstne tehnologije. Kanadska univerza Waterloo iz Ontaria je na primer morala počakati šest mesecev za nov LiDAR, potem, ko se jim je stari pokvaril.

Uporaba LiDAR sistema na Ubrovem poskusnem avtu/ Vir: Autoblog

V prihodnosti lahko pričakujemo izpopolnjeno različico, ki se bo imenovala ”flash lidar”. Ta bo natančnejši ter z manj vrtljivimi deli, kar bo celoten sistem naredilo bolj kompakten ter cenejši.

Prihodnost avtonomne vožnje je torej svetla, a do popolne avtonomnosti manjka še veliko. Prehitro uvajanje tehnologije lahko vodi v nesreče. Najprej bo potrebno izpopolniti tehnologijo, jo narediti bolj zanesljivo, znižati ceno ter povečati dostopnost, nato se osredotočiti na ostala vprašanja, na primer na to ali naj vozilo v prometni nesreči obvaruje potnika ali druge udeležence v prometu. Vsekakor pa je LiDAR korak v prihodnost avtomobilizma.

Viri:

Komentarji

Luka Melinc

Dijak ljubljanske gimnazije, ki je že od malega navdušen nad najnovejšo tehnologijo, avtomobili, vesoljem ter ostalimi inovacijami. Ima željo po čim širšem znanju, ki ga lahko uporabi. Vsak dan želi napredovati ter se naučiti nekaj novega.

Latest posts by Luka Melinc (see all)

Luka Melinc

Dijak ljubljanske gimnazije, ki je že od malega navdušen nad najnovejšo tehnologijo, avtomobili, vesoljem ter ostalimi inovacijami. Ima željo po čim širšem znanju, ki ga lahko uporabi. Vsak dan želi napredovati ter se naučiti nekaj novega.