Je šel Apple tokrat predaleč?

Pred dnevi je odjeknila novica, da bo Apple v kratkem nehal prodajati in proizvajati pregrešno dragi iPhone X.Tako naj bi letos predstavili več modelov, ki bodo ciljali na različne skupine potrošnikov. Edina razlika bo, da iPhone X po predsavitvah novih modelov ne bo več na voljo, saj se jim stara taktika, da starejše modele še več let ponujajo po (vedno) nižjih cenah, zaradi občutno višje proizvodne cene iPhona X naj ne bi več splačala. Namesto starega modela bomo tako lahko izbirali med cenejšimi in dražjimi najnovejšimi različicami.

Menim, da bomo v kratkem prišli do točke, ko bo proizvajalcem zmanjkalo idej, ki bi potrošnika spodbudile k nakupu najnovejšega pametnega telefona. Večina karakteristik, kot je vedno večji zaslon s tanjšimi stranicami, boljše kamere in vedno višja zmogljivost je v zadnjem letu doživelo skokovit razvoj, a je na marsikaterem področju že čutiti stagnacijo. Samsungov prihajajoči Galaxy S9, ki bo predstavljen zelo v kratkem, glede na številne vire, ki so pricurljali v javnost, zelo spominja na S8. Eden od modelov naj bi sicer imel dvojno kamero, sicer pa je naprava srhljivo podobna osmi Samsungovi galaksiji. Pričakujemo še malenkost boljšo zmogljivost, določene trike nove v programski opremi in boljšo prepoznavo obraza, a to za povprečnega potrošnika po vsej verjetnosti ne bo zadosten razlog za nakup. Tako je možno, da bodo tudi novim kupcem vedno bolj privlačni lanski aparati, ki jim kmalu po predstavitvi nove generacije pade cena. In ni skrivnost, da korporacijam bolj diši zaslužek s strani novejših modelov. Apple tako prvi svoje kupce, ki za pametno napravico ne želijo odšteti malega premoženja, takorekoč sili v nakup okleščene različice najnovejšega modela. Žal lahko na primerih številnih proizvajalcev predvidevamo, da bo okleščena različica novega modela precej slabša od prejšnjih generacij paradnih konjev. Vzemimo za primer Samsung, ki sicer lanskih telefonov (še) ne umika iz prodaje, a z agresivnim marketingom neukim potrošnikom raje ponuja linijo srednjerazrednih aparatov A. A linija po surovih specifikacijah na večini področij zaostaja za paradnimi konji preteklega leta, tako da se razgledan potrošnik raje kot za A serjo odloči za lanskoletno S serijo. Seveda pa je za tak premišljen nakup nujno, da lanske linije telefonov ostanejo na voljo.

Obstajajo področja, ki tudi v svetu mobilnih naprav nujno potrebujejo konkreten korak naprej in utegnejo na trgu sprožiti velikanski val nakupov. Eno takšnih so na primer baterije; a čeprav smo slišali o določenih inovacijah v zvezi z baterijami iz grafena, je komercialna raba po vsej verjetnosi še daleč. Vsi vemo, da lahko marsikatera korporacija, ki ne ponudi dovolj privlačnih inovacij (ali pa jih ne oglašuje dovolj), v svetu pametnih telefonov potone v pozabo. Če inovacij ni, se bodo novi modeli manj prodajali, če pa bodo na policah za manj denarja ostali tudi starejši, ki bodo najnovejšim praktično identični, je jasno, za kaj se bo potrošnik odločil. Zakaj torej ne bi starih telefonov umaknili iz prodaje in vsem, ki si najnovejšega ne morejo privoščiti, v roke potisnili konkretno slabšega srednjerazrednika?

Potrošniki v novih napravah vedno iščejo argumente za nakup, ki jih proizvajalci velikodušno servirajo v obliki vedno novih in izboljšanih karakteristik. Če zadostnih argumentov ni, se večina za nakup pač ne odloči, dokler se na trgu ne pojavi nova vroča inovacija in imajo občutek, da je njihova naprava zastarela. In naprava lahko v očeh potrošnika zastari tudi, če jo proizvajalec neha proizvajati in jo umakne iz prodaje, kajne? Razumljivo je, da Apple želi čim bolj opimizirati svoj poslovni model in tako hitro eliminirati manj rentabilne modele. A kljub temu, da za dejanjem najverjetneje ne stoji gola želja po izsesavanju potrošnika, zaradi določenih drugih vprašljivih potez iz preteklosti (kot je npr. zloglasna afera z baterijami) pri vsem skupaj ostaja grenak priokus. In ta namiguje, da bodo v prihodnosti tudi drugi proizvajalci začeli igrati na karto čimprejšnje eliminacije starejših paradnih konjev, da bi lahko služili s precenjenimi srednjerazredniki, ki korporacijam nedvomno prinesejo več zaslužka. Kot nekoga, ki so mu “na budgetu” lanskoletni paradni konji vedno predstavljali najprivlačnejši izdelek, me trend, ki se nam obeta, skrbi. Upajmo torej, da bomo v kratkem dobili tudi kakšne nove konkretne alternative.

Komentarji
Oskar Sokolov

Oskar Sokolov

Dijak. Od malega je obseden s tehnologijo. Zanima ga vse od pametnih ur do dronov, njegovo področje pa so pametni telefoni. Kot otrok je ob nizkem "budžetu" razvil smisel za iztiskanje zadnje kapljice moči iz rabljenih telefonov, od koder tudi izvira njegovo zanimanje za prilagajanje mobilnih OS-ov.
Oskar Sokolov

Latest posts by Oskar Sokolov (see all)