IGTV – nova konkurenca Youtubu?

Instagram je prejšnji teden predstavil novost, ki sliši na ime IGTV. Gre za platformo, ki je namenjena nalaganju daljših videoposnetkov. Cilja predvsem na ustvarjalce, ki so doslej svoje videokreacije lahko objavljali pri konkurenčnih ponudnikih. Čeprav je videti, da je Youtube na tem področju brez resne konkurence, večina v IGTVju vidi prvega kolikor toliko resnega nasprotnika temu spletnemu velikanu.

Do IGTVja lahko dostopamo prek ločene aplikacije ali kar prek matične Instagramove aplikacije. Ker je Instagram zelo popularno socialno omrežje z milijardo aktivnih mesečnih uporabnikov, je jasno, da bo tudi IGTV kmalu pritegnil vsaj delček te velikanske mase ljudi. Z zagotovitvijo enostavnega dostopa, za katerega ne potrebujemo niti ločene aplikacije, so si pri Instagramu zagotovili precej publike za svojo novost. Hkrati so uspeli privabiti precej priznanih videoustvarjalcev, ki jim ustreza prijazen uporabniški vmesnik in dejstvo, da bodo njihovi sledilci z Instagrama avtomatsko postali tudi njihovi naročniki na IGTV, s čimer si vse od začetka zagotavljajo precej gledalcev. Na IGTV že objavlja tudi večina tehnološko usmerjenih Youtuberjev, med drugimi tudi slavni Marques Brownlee.

Vsi videi, objavljeni na IGTV, so na voljo le v vertikalni obliki. S tem se platforma najbolj očitno razlikuje od konkurence. Od začetka bo tak videoformat večini predvsem tuj, le čas pa bo lahko povedal, kako ga bodo uporabniki sprejeli. Spomnimo: Instagram je z uvedbo funkcije “stories”, ki takorekoč kopira Snapchatovo idejo, na začetku naletel na precej hladen odziv, a jim je z leti uspelo celo preseči “rumenega strahca”, ki mu v zadnjem času ne gre najbolje. Ali se bo enako zgodilo tudi z IGTVjem, ki skuša konkurirati Youtubu, bo odvisno predvsem od tega, kako se bodo lotili oglaševanja in plačevanja ustvarjalcev, ki živijo predvsem na račun oglasov pred svojimi videi. Snapchat, na primer, se na tem področju ni izkazal, zato je večina vplivnejših ustvarjalcev platformo zapustila in se osredotočila na nove, bolj popularne in hitreje prilagujoče se socialne medije. Od tega, kako se bo IGTV lotil problema plačevanja popularnejših ustvarjalcev, je v glavnem tudi odvisna njegova usoda. Do takrat pa ostaja le eden od zanimivih Instagramovih eksperimentov.

Komentarji

Oskar Sokolov

Dijak. Od malega je obseden s tehnologijo. Zanima ga vse od pametnih ur do dronov, njegovo področje pa so pametni telefoni. Kot otrok je ob nizkem "budžetu" razvil smisel za iztiskanje zadnje kapljice moči iz rabljenih telefonov, od koder tudi izvira njegovo zanimanje za prilagajanje mobilnih OS-ov.
Oskar Sokolov

Latest posts by Oskar Sokolov (see all)