Francija zaostrila uporabo mobilnih naprav v avtu ali jim bomo sledili tudi mi?

Znano je, da se med vožnjo ne sme telefonirati ali sploh na kakršenkoli način uporabljati telefona. Zato se ponavadi ob (nujnem) klicu enostavno ustavimo ob strani ceste, prižgemo smernike in opravimo klic. To navado ob naslednjem obisku Francije raje opustite. Saj vas lahko stane kar 135 € in tri kazenske pike, kar je trenutno enako, kot če bi telefonirali kar med vožnjo. Do te enakovrednosti kazni pa je prišlo zaradi nove definicije, kaj sploh pomeni krožiti v prometu.

Po novem ni dovolj, da se samo ustavimo in ugasnemo motor, ampak moramo obvezno parkirati na za to označenem mestu, npr. na parkirišču ali v garaži. Odločba je nastala po pritožbi v letu 2017, ko je voznik protestiral proti globi, ki jo je prejel za po njegovem mnenju varno uporabo telefona v avtu. Da, res se je ustavil in prižgal vse štiri smernike, ampak to je naredil ob strani krožišča, kar se pa ne sliši precej varno, ali pač?

Prevod: “Itak, da lahko vozim in pišem hkrati! Pff.” Vir slike

Med drugim, se je tudi zaradi takšnih voznikov Francija odločila poostriti zadeve v prometu. Po več desetletjih rahlega nižanja, se je število avtomobilskih nesreč namreč spet začelo zviševati. Po podatkih raziskave, ki jo je lani izvedla Francoska organizacija za varnost v prometu Sécurité Routière, je bilo vsaj 10 % vseh nesreč povzročenih ravno zaradi uporabe mobilnega telefona.

Kaj pa Slovenija?

Takšne zaostritve pa ne bi škodile niti Sloveniji. Kajti raziskava Agencije za varnost v prometu je pokazala, da kljub prepovedi mobilni telefon med vožnjo še vedno uporablja kar 75% voznikov v Sloveniji. Pod uporabo pa ni mišljeno le telefoniranje, ampak tudi pisanje SMS-ov, brskanje po spletu, pregledovanje družbenih omrežij ter seveda tudi vse bolj popularno slikanje in snemanje. To je daleč od varnih navad v prometu. Zato se AVP zavzema za strožjo zakonodajo. Predlagajo, da bi bil prekršek obravnavan kot hujši ter, da bi kazen znašala 250 € in tri kazenske pike.

Premalo ljudi se namreč zaveda kako smrtno nevarna je uporaba telefona med vožnjo. Zniža se zbranost voznika in njegova pozornost za dogajanje prometa okoli njega, kar posledično zelo upočasni reakcijski čas. Za v primerjavo AVP navaja: »Če voznik telefonira med vožnjo, je to tako, kot bi imel v krvi 0,8 promila alkohola. Med pisanjem SMS sporočila voznik štirikrat več časa ne gleda na vozišče kot pri normalni vožnji.”

Na agenciji se zavedajo problematike današnjih časov, ljudje brez telefona skoraj da nismo več celota. Zato je po besedah Igorja Velova, direktorja AVP, njihovo ključno sporočilo, ki ga želijo posredovati to, da naj vozniki in voznice med vožnjo ne uporabljajo mobilnega telefona, ampak se raje varno ustavijo na primernem mestu in opravijo klic ali pošljejo SMS.

Spodaj si lahko ogledate videoposnetek, ki nas želi opozoriti na hude posledice, ki lahko nastanejo ob tako »nujni« potrebi uporabe telefona, ko smo za volanom.

 

VIRI:

Komentarji
Ingrid Mirnik

Ingrid Mirnik

Ingridine sanje so, da bi se njeno sklanjano ime slišalo normalno.
Navdušuje se nad tehnologijo, športom, psihologijo, sladicami, kavo, hribi, lepimi razgledi, vesoljem,v bistvu nad vsem kar niso špageti.
Je odvisnica od športa, ki ji nikdar ne zmanjka energije. Do cilja pa jo vleče moto: »Hitreje delam, hitreje končam, hitreje bom jedla.«
Ingrid Mirnik

Latest posts by Ingrid Mirnik (see all)

Ingrid Mirnik

Ingridine sanje so, da bi se njeno sklanjano ime slišalo normalno. Navdušuje se nad tehnologijo, športom, psihologijo, sladicami, kavo, hribi, lepimi razgledi, vesoljem, v bistvu nad vsem kar niso špageti. Je odvisnica od športa, ki ji nikdar ne zmanjka energije. Do cilja pa jo vleče moto: »Hitreje delam, hitreje končam, hitreje bom jedla.«