Tehnološki HIT poletja 2018

Prodajalci in serviserji koles poročajo, da so bila električna kolesa pravi hit poletja 2018. Prodali so kar 45% več električnih koles kot kadarkoli prej. Poglejmo si kako deluje, iz česa je narejen ter koliko stane ta tehnološko dovršeni športni hit poletja 2018.

Osnovni različici električnih koles sta dve. Pedal – assist in hibridni Pedal – assist.

PEDAL – ASSIST (osnova)

Tako imenovani Pedal – Assist e-bike je izmed vseh prodajnih možnosti najbolj razširjen in hkrati preprost. Na sredini karoserije ima nameščen elektromotor, ki navadno poganja zadnjo pnevmatiko. V elektromotorju, pedalih in zavorah je nameščenih več senzorjev, ki merijo vaš pritisk na pedala in moč zaviranj ter koliko navora ustvarjate. Senzorji podatke pošljejo do elektromotorja, ki v kolikor vam moči pojenjajo doda pogonu več električne energije. Zaradi varnosti se elektromotor izklopi v primeru, ko dosežete hitrost 25 km/h ali pa, ko zavirate. Pomembno je vedeti, da je za vožnjo takšne vrste e-kolesa vseeno potrebno nekoliko pritiskati na pedala, kajti ko senzorji zaznajo, da ni pritiska na pedala ter da ni ustvarjen navor, se elektromotor nemudoma ustavi oz. ne začne delovati.

Pedal – assist električno kolo. Vir: Scooteretti

HIBRIDNI PEDAL – ASSIST

Za ljudi, ki so utrpeli kakšne poškodbe ali so bolani, pa bi vseeno radi kolesarili v naravi je hibridno e-kolo pravilna izbira. Deluje na podoben princip kot Pedal – assist, le da omogoča nekoliko večjo hitrost in zmanjšuje voznikov napor. Elektromotor omogoča prilagodljivo vožnjo preko 25 km/h. Na kontrolnem zaslonu si lahko nastavite koliko pomoči potrebujete oziroma koliko želite, da elektromotor deluje.

 

Hibridni Pedal – assist.    Vir: EBikeBase

UPORABA

Električno kolo ima tako  kot večina električnih vozil litijeve baterije, ki se polnijo in praznijo. Način polnitve je pravzaprav enak kot pri Teslinih avtomobilih. Za Polnilec se vstavi v tako imenovani EnergyPak. Ko zasveti lučka se polnilec iztakne in že je kolo nared za sproščujočo kolesarsko turo. Namenjeni so tako za vožnjo po mestu kot v gorah. Za podrobnejši opis kako kolo deluje in koliko vam pomaga na strmih vzponih si poglejte video.

BATERIJA IN CENA

Sama baterija tehta od 1,9 do 5,0 kg, kar se zdi veliko, a je zaradi lahkega ogrodja kolo še vedno precej lahko. Baterije električnih koles so večinoma iz litijevih celic. Pri klasičnem, torej Pedal – assist kolesu, lahko s pomočjo elektromotorja v klanec prevozite okoli 5 km, po ravnem z varčno porabo pa tudi do 80 km. Za lažjo predstavo sem naredil preprost izračun. Na klancu z 10 % naklonom in navadnim e-bike elektromotorjem, ki deluje na vso moč, se lahko 70 kg težak kolesar ob zgolj rahlem kolesarjenju pelje približno 6 km. Pri ljudeh je ponavadi bistvo vsega cena. Za nakup Pedal – assist električnega kolesa z osnovno opremo je treba v denarnico seči nekje v razponu od 1500 € do 5000 €.

Litijeva baterija.  Vir: CyclingWeekly

ZAKLJUČEK

E – kolesa so na tržišču že kar nekaj let, a zanimanje in potreba po njih sta narasli letos poleti. Ljudje si želijo sproščenih, varnih in hitrih izletov v naravo. Poznam veliko ljudi, ki zaradi poškodbe ali bolezni ne morejo biti več tako telesno aktivni in doživeti naravnih lepot. Električno kolo je ena izmed redkih in boljših rešitev za bolj raznoliko možnost gibanja. Če se kjerkoli v besedilu prepoznate oz. imate željo po vožnji tehnološko dovršenega hita poletja 2018, potem je e – kolo odlična izbira tudi za vas.

 

Viri:

 

Komentarji
Aljaž Krajnc
Follow me

Aljaž Krajnc

Dijak, zanima se za nove tehnologije, uporabno znanost in prihodnost. Rad piše članke in izvaja javne predstavitve ter skozi tehnologije spoznava rešitve do lažjega in boljšega življenja ljudi.
Aljaž Krajnc
Follow me

Aljaž Krajnc

Dijak, zanima se za nove tehnologije, uporabno znanost in prihodnost. Rad piše članke in izvaja javne predstavitve ter skozi tehnologije spoznava rešitve do lažjega in boljšega življenja ljudi.