Električna vozila današnjega dne

Avtomobilska industrija se vse bolj elektrificira. To je danes dejstvo. Proizvajalci so se primorani zaradi zahtev politike, družbe ter afer kot je DIESELGATE z vozil s pogonom na notranje izgorevanje preusmeriti na električna vozila. Vendar pa se mnogi sploh ne zavedajo, med čem lahko izbirajo. V nadaljevanju bomo predstavili vozila, tako cenejša kot precej dražja, ki so za nakup na voljo danes, ali pa bodo v bližnji prihodnosti.

BMW

BMW je ena od najbolj prepoznavnih avtomobilskih znamk na svetu. Leta 2013 so trgu predstavili svojega električnega hatchbacka i3, kasneje pa so ponudili še športno verzijo i3s. Za tako majhen avto ima i3 kar precej moči, motor lahko proizvede do 250 Nm navora oziroma ima 170 konjskih moči, kar mu omogoči hitrost 100 kilometrov na uro doseči v le 7,3 sekunde, i3s pa v le 6,9 sekunde. Obema modeloma se doseg giblje okoli 260 kilometrov. Manjši problem je cena, saj osnovni model v Sloveniji stane vsaj 40.000 evrov. O zunanjem izgledu avta, ki je vsekakor nekonvencionalen, pa naj si mnenje ustvari vsak sam.

BMW-jev i3/ Vir: BMW Slovenija

Nissan

Nissan je eden od pionirjev električnih vozil. Njihov model Leaf je res uspeh, saj so do danes prodali več kot 90.000 primerkov vozila, kar Leafa postavlja na vrh lestvic najbolje prodajanih električnih vozil. Eden od razlogov je tudi cena, saj začetni model pri nas stane okrog 35.000 evrov, v ceno pa je potrebno všteti še državno subvencijo. 40 kilovatna baterija omogoča 270 kilometrov dosega oziroma skoraj 390, če vozilo uporabljate za mestno vožnjo. Avto pa vsebuje tudi mnogo naprednih sistemov, gre pa za enega prvih modelov, ki ima le en pedal in uporablja t.i. tehnologijo e-pedala.

Nissanov Leaf/ Vir: Nissan

Jaguar

Jaguar je prihod na trg električnih vozil naznanil s modelom I-Pace, luksuznim športnim terencem, ki res privlači poglede. Avto, s katerim so Britanci napovedali glavnega tekmeca Tesli X, ima dva električna motorja, ki jima elektriko zagotavlja 90 kilovatna baterija in lahko proizvede 696 Nm navora, kar pomeni, da štirikolesni pogon vozilo požene do 100 kilometrov na uro v le 4,8 sekunde, kar je za avto, ki tehta dobrih 2.100 kilogramov precej impresivno. Vsekakor gre za avtomobil, ki je tako za okoljevarstvenike, kot za tiste malo bolj postavljaške, vendar pa bo nakup tega vozila vašo denarnico olajšal za približno 70.000 evrov.

Jaguarjev prestižni SUV I-Pace/ Vir: Autocar

Renault

Renaultov ZOE/ Vir: Renault

Renault, ki je sicer tesno povezan z Nissanom, je na tržišču električnih avtomobilov zastopan z malim mestnim avtom Zoe. Sicer imajo v ponudbi še malčka Twizija, a ker so pri njem vrata šteta kot dodatna oprema, ga bomo tokrat izpustili. Zoe je vsekakor odlična izbira kot drugi avto. S ceno začetnega modela le 16.300 evrov a dosegom skoraj 300 kilometrov, gre za zelo uporaben mali avto, ki je odličen za vožnjo po mestu. Motor sicer proizvede le 92 konjskih moči oziroma 220 Nm navora, kar pri teži okoli tone in pol pomeni končno hitrost okoli 140 kilometrov na uro, a je to povsem zadovoljivo, saj je glavni adut francoskega malčka mestna vožnja.

Tesla

Tesla je postala sinonim za električna vozila. Podjetje sta ustvarila Martin Eberhard in Marc Tarpenning leta 2003, kasneje pa so se podjetju pridružili še Elon Musk, J.B. Straubel in Ian Wright. Leta 2008 so orali ledino, ko so predstavili Teslo Roadsterja, prvi serijski športni avtomobil, ki je imel liti-ionske baterije. Nato so trgu predstavili njihov najbolj znan avtomobil, sedana Model S, nato pa so predstavili še SUV Model X ter leta 2016 še Model 3. Tesla Model 3 je po besedah Muska prvi velikoserijski električni avto, ki je primeren za vse družine. Cena se začne pri 35.000 dolarjih, a z dodatno opremo lahko naraste krepko čez 50.000 evrov. Poleg tega pa boste za avtomobil čakali približno tri mesece, problem pa nastane tudi pri vzdrževanju ter popravljanju vozila, saj tako mlada znamka kot je Tesla še nima dobro razvite servisne mreže, tako da lahko stroški hitro narastejo.

Teslin Model 3/ Vir: Business Insider

Avto pa vendarle za svojo ceno ponudi precej. Do 100 kilometrov na uro pospeši v vsega 5,6 sekunde, največji doseg pa je po navedbah proizvajalca med 350 in 490 kilometrov, glede na vaš način vožnje. Prav gotovo gre za vozilo, ki bo, ko bodo v podjetju odpravili vse težave pri proizvodnji, prineslo velike spremembe na trg električnih vozil. To potrjujejo tudi številke, saj ima Tesla več kot 450 tisoč naročil za Model 3.

Rimac

Za konec še ponos hrvaške avtomobilske industrije. Mate Rimac je z majhno ekipo ustvaril hrvaški električno super avto, Concept_One. Vozilo je že precej znano, saj so ga uporabili v oddaji The Grand Tour v dirki pospeševanja, v kateri je prehitel Lamborghini Aventadorja S ter Hondo NSX, poleg tega pa je Richard Hammond v modelu Concept One doživel hudo nesrečo.

Rimacov Concept_One/ Vir: Rimac

Ne glede na vse gre za resnično vrhunsko vozilo. Avto hitrost 100 kilometrov na uro doseže v 2,5 sekunde, najvišja hitrost pa je neverjetnih 355 kilometrov na uro. To vozilo doseže s pomočjo štirih elektro motorjev z več kot 90 % učinkovitostjo, proizvodnjo 1600 Nm navora oziroma 1224 konjskih moči. Vso to moč pa omogoči 90 kilovatna baterija z napetostjo 650 voltov. Vendar pa vas bo nakup takega avtomobila stal zelo veliko.

Električni avtomobili so torej v vzponu. Volvo, Wolkswagen in Audi za prihodnost napovedujejo množico novih električnih modelov. Vendar pa ni vse rožnato. Eden glavnih problemov je reciklaža samih vozil, še posebej baterije, poleg tega pa je sama proizvodnja baterij zelo nečista, s povečanim številom električnih vozil pa se bo pojavila tudi potreba po večjih količinah elektrike. Ne glede na vse probleme pa se nam bliža čas, ko se bodo vozila na fosilna goriva umaknila s cest ter prostor prepustila tihim, čistim, električnim avtomobilom.

Viri:

Komentarji

Luka Melinc

Dijak ljubljanske gimnazije, ki je že od malega navdušen nad najnovejšo tehnologijo, avtomobili, vesoljem ter ostalimi inovacijami. Ima željo po čim širšem znanju, ki ga lahko uporabi. Vsak dan želi napredovati ter se naučiti nekaj novega.

Latest posts by Luka Melinc (see all)

Luka Melinc

Dijak ljubljanske gimnazije, ki je že od malega navdušen nad najnovejšo tehnologijo, avtomobili, vesoljem ter ostalimi inovacijami. Ima željo po čim širšem znanju, ki ga lahko uporabi. Vsak dan želi napredovati ter se naučiti nekaj novega.