Airbag, vreča zraka, ki rešuje življenja

Airbagi so nam vsem znani varovalni sistemi, ki v avtu voznika in sovoznika ščitita v primeru nesreče. Do danes so airbagi rešili na tisoče življenj. Zaradi zanesljivosti ter varnosti se zato tehnologija danes širi na druga področja, kjer jih ponavadi ne bi pričakovali.

Zgodovina

Patent za airbag je leta 1952 uveljavil ameriški inženir John Hetrick. Idejo je dobil, ko je delal v mornarici in opazoval stisnjen zrak ob izstrelitvi torpeda. To je želel prenesti na avtomobile, da bi tako zaščitil ljudi med nesrečami. Vendar pa je tehnologija zaživela šele v 70. letih prejšnjega stoletja, ko sta Ford in General Motors kot prva množično začela vgrajevati tehnologijo airbagov v svoja vozila. To jima je omogočil napredek senzorjev, ki so bolje zaznali trk, poleg tega pa je stisnjen zrak zamenjala spojina NaN3, ki ob trku eksplodira ter tako na hitro napolni zračne vreče.

Danes je že možno kupiti motoristične airbage, ki pri nesreči zaščitijo motorista, obstaja pa tudi verzija, ki jo lahko uporabljajo kolesarji. To proizvaja podjetje Hovding, ki navaja, da je takšna zaščita kar osemkrat boljša od navadne kolesarske čelade.

 

Smučanje

Smučanje je bil vedno nevaren šport. Visoke hitrosti, ki jih dosegajo smučarji, pomenijo veliko nevarnost, zaščita pa je slaba, edina konkretna zaščita je t.i. želva, ki varuje smučarjev hrbet. Vendar pa je smučarska industrija v zadnjih letih posvojila tehnologijo airbagov ter začela razvijati airbage, ki ščitijo smukače ob padcih. Leta 2012 so pri Dainesu predstavili prvi prototip, tri leta kasneje pa so tehnologijo začeli uporabljati v svetovnem pokalu.

 

Ko začne smučar padati, 7 senzorjev to zazna ter predvidi, do kakšnega padca bo prišlo, nato pa ob padcu aktivira napihovanje vreč, v katerih posebni mikro filamenti poskrbijo, da se celotni sistem ščiti napolni le trenutek, oziroma v 100 milisekundah pred stikom s tlemi. Trenutna verzija je zmožna zaščititi prstni koš, ramenski obroč in del hrbta, v prihodnosti pa bo sistem zaščitil še ostale dele zgornjega dela telesa. Kljub vsej varnosti, ki jo taka zaščita nudi, pa mnogi smučarji še na zaupajo takšni tehnologiji. Nekateri menijo, da bo zaradi tega trpela aerodinamika smučarja, poleg tega pa jih skrbi, da bi se zaščita sprožila ob napačnem času. Ne glede na vse pomisleke pa lahko v prihodnosti pričakujemo vsaj delno uvedbo takšne zaščite za smučarje hitrih disciplin.

 

Viri:

Airbag, ki obvaruje kolesarjevo glavo ob padcu/ Vir: TechCrunch
Zaščita za smučarje s tehnologijo D air Daineseja/Vir: GearJunkie
Komentarji

Luka Melinc

Dijak ljubljanske gimnazije, ki je že od malega navdušen nad najnovejšo tehnologijo, avtomobili, vesoljem ter ostalimi inovacijami. Ima željo po čim širšem znanju, ki ga lahko uporabi. Vsak dan želi napredovati ter se naučiti nekaj novega.

Latest posts by Luka Melinc (see all)

Luka Melinc

Dijak ljubljanske gimnazije, ki je že od malega navdušen nad najnovejšo tehnologijo, avtomobili, vesoljem ter ostalimi inovacijami. Ima željo po čim širšem znanju, ki ga lahko uporabi. Vsak dan želi napredovati ter se naučiti nekaj novega.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja