Zgodovina platforme Steam

Z več kot 125 milijoni registriranih računov in več kot 12 milijoni sočasnih uporabnikov, je Valve-ov Steam največja platforma za računalniške gamerje. Približno 75% vsega trga za računalniške igre so pridobili z mnogimi funkcijami, ki vključujejo avtomatske posodobitve iger ter sodelovanje skupnosti, ki skrbi za izboljšave ter novo vsebino iger.

Predstavitev ter začetki

Vedno pa ni bilo tako. Na začetku je bil namreč Steam prava zmešnjava, katere nihče ni imel najbolj rad. Valve ga je prvič predstavil leta 2002, namenjen pa je bil zmanjšanju piratstva in goljufanja ter predvsem avtomatskemu posodabljanju njihovih iger. Pred tem je namreč vsaka posodobitev povzročila drastično zmanjšanje števila igralcev, ker so si vsi prenašali to posodobitev iz istega strežnika, kar ga je preobremenilo in upočasnilo.

Z izidom popularne igre Half-Life 2, je Valve izdal tudi Steam, brez katerega same igre ni bilo možno igrati. Javnost je to novost sprejela s pretežnim nezadovoljstvom, saj so si prijatelji takrat igre kupljene na CD-jih izmenjavali med sabo, z integracijo Steama pa to več ni bilo mogoče. Poleg tega pa je bil vmesnik slabo izdelan ter nepregleden, imel pa je tudi težave pri zaganjanju same igre. Kmalu pa so pri Valve-u ugotovili, da bi bilo dobro prodajati igre neposredno preko Steama. Tako so se začela pogajanja z založniki iger, ki bi bili pripravljeni objaviti svoje igre na Steamu.

This slideshow requires JavaScript.

Širjenje

12. oktobra leta 2005 je tako na Steamu izšla prva igra, ki je ni razvil Valve, imenovana Rag Doll Kung Fu. Takrat je platforma začela pospešeno rasti in kmalu so začeli svoje igre na Steamu objavljati tudi največji razvijalci v industriji. Do maja leta 2007, je ta imel okoli 13 milijonov registriranih računov, ki so lahko izbirali med 150 igrami.

Rag Doll Kung Fu, prva igra na Steamu, ki je ni razvil Valve

Vključevanje skupnosti

Z letom 2007 je prispela ena najbolj pomembnih posodobitev Steama, preprosto imenovana Steam Community (Steam skupnost). Tako je Valve vključil socialno plat igranja iger v svojo platformo. Od zdaj naprej je bilo namreč možno komunicirati s prijatelji kar preko Steama, pridružil pa si se lahko tudi raznim skupinam, ter igral svoje najljubše igre s člani le-teh. Z izjemno hitro rastočim številom uporabnikov, je od leta 2010 Steam na voljo še za uporabnike Mac OS-a, leta 2013 pa so razvili še različico za operacijski sistem Linux.

Kljub mnogim tekmecom, ki jih je Steam skozi leta pridobil (Origin, Green Man Gaming…) sam menim, da je prav njegova socialna stran tista, ki zagotavlja zadovoljne uporabnike, ki se vsak dan vračajo.

Dodajanje vsebin

S predstavitvjo Steam Community-ja se je vključevanje skupnosti v videoigre šele dodobra začelo. S predstavitvjo Steam Workshopa (Steam delavnica) so dobili igralci možnost spreminjanja določenih iger ter dodajanja vsebin, ki so jih naredili sami. Prvi je to funkcijo dobil Team Fortress 2. Že naslednje leto pa je Valve izdal Steam for Schools (Steam za šole) za izobraževalne namene, Greenlight (Zelena luč), sistem za izpostavljanje izdelkov skupnosti, ter podporo za programsko opremo, ki se sedaj poleg iger prodaja na Steamu. Prav tako so izdali mobilno verzijo platforme.

This slideshow requires JavaScript.

Širjenje Steam-a v druge smeri

Kljub izraziti dominanci na področju računalniških iger, se Valve hoče širiti na drugo veliko področje gaminga; igralniške konzole. V ta namen so leta 2013 izdali svoj operacijski sistem in ga preprosto poimenovali Steam OS. Ta bo uporabljen na posebnih konzolah, ki bodo omogočale igranje Steamovih iger kar na televiziji. Temu so dodali še produkte, ki so jih razvili na področju strojne opreme, svoj igralni plošček in konzolo.

Kar se je začelo kot le preprosta izboljšava za lažje igranje iger, se je spremenilo v največji trg z video igrami na spletu. Steam je mnogim razvijalcem in ustvarjalcem dal skupnost s katero lahko delijo svoje delo, ter tej skupnosti omogočil, da to delo vidi in preizkusi. Kljub temu, da platforme navidezno skoraj ni več možno izboljšati, pa se Valve širi na nova področja, dobiva nove ideje in te razvija s polno paro naprej.

Izgled Steama danes

 

Viri:

Komentarji

Nik Leban

Osemnajstletni Nik obiskuje gimnazijo, kjer se je pridružil MaKLuS-ovi ekipi ter sčasoma postal eden glavnih piscev. Tako širi svojo razgledanost, saj ga zanima veliko različnih stvari, med njimi pa ima seveda eno najvišjih prioritet tehnologija, bolj specifično igričarska industrija ter glasba in filmi.
Svoj prosti čas porabi večinoma na svoji rolki, z igranjem videoiger ali pa risanjem.

Latest posts by Nik Leban (see all)

Nik Leban

Osemnajstletni Nik obiskuje gimnazijo, kjer se je pridružil MaKLuS-ovi ekipi ter sčasoma postal eden glavnih piscev. Tako širi svojo razgledanost, saj ga zanima veliko različnih stvari, med njimi pa ima seveda eno najvišjih prioritet tehnologija, bolj specifično igričarska industrija ter glasba in filmi. Svoj prosti čas porabi večinoma na svoji rolki, z igranjem videoiger ali pa risanjem.