Volvo – program prihodnosti

V zadnjih letih se po vsem svetu, predvsem zaradi »hitrega« načina življenja pojavlja težava pomanjkanja časa. V podjetju Volvo bi inženirji in načrtovalci radi, da čas med vožnjo porabimo za delo, učenje ali sprostitev in ne zgolj za to, da pridemo iz točke A v točko B in se z vožnjo popolnoma izčrpamo. Po besedah Volva se zdaj sprašujem, ali bi morda morali spremeniti rek, ki pravi, da je denar sveta vladar v »čas je sveta vladar«.

Volvo je švedski (v lasti kitajcev) mednarodni proizvajalec avtobusov, tovornjakov, strojne opreme in, seveda, avtomobilov. Električni avtomobili sicer niso glavna prioriteta, a se glede tega prilagajajo globalnemu napredku. Ta industrijski gigant trenutno razvija tako imenovani koncept/program št. 26, prav zaradi povprečne dnevne zamude voznikov v ZDA, ki je 26 minut. Glavna zamisel tega koncepta (v nadaljevanju nastavitve) je samodejna  vožnja. Ta nastavitev bo imela tri različne module. Če želite o avtonomnosti izvedeti kaj več, si poglejte ta članek, ki vam nazorno objasni različne stopnje avtonomnosti.

Prvi se imenuje Vozni modul, v katerem je še vedno glavno upravljanje v človeških rokah, a velik del prevzame tudi tehnologija. Kljub temu da je voznik še vedno z mislimi pri stvari, je vredno poudariti, da so mu v veliko pomoč tehnološke naprave, kot so časovna uprava, samodejno preprečevanje trkov in delna avtonomna vožnja, katera je aktivirana v času manjše prometne gostote. Sedež je tu nastavljen popolnoma enako kot v navadnem vozilu, le da je zasnovan nekoliko drugače.

 

Vozni modul

Tu je še modul, ki se imenuje Produktivni, kjer je notranja postavitev namenjena delu in ustvarjanju. Pri tem pa že govorimo o 100 % avtonomnosti. Voznikov sedež se pomakne približno za 0.5 metra nazaj, volan se malce umakne v nasprotni smeri, zato voznik pridobi veliko prostora. Iz armaturne plošče ali vrat se pomakne majhna mizica, ki je namenjena delu.

Produktivni modul

Tretji in tudi zadnji modul, ki ga ima Volvo trenutno v načrtu, je Sproščujoči modul. Ta je namenjen počitku, gledanju televizije, ki bo nameščena v avtomobilu, in voznikovem prilagajanju na samodejno vožnjo. Človeštvo je navajeno imeti nadzor nad dogajanjem, ki ga tu ne bi imeli. Volvo si sicer zelo prizadeva za udobje in zadovoljstvo kupcev, toda njihova glavna skrb je, kako prepričati ljudi, da je to varno. Pot bi bila lahko nevarna, če ne bi zaupali vozilu in v nastavitvi samodejne vožnje na hitro reagirali. To pa ravno zato, ker bi bili drugi avtomobili nastavljeni na avtonomno vožnjo in bi voznik s hitro reakcijo povzročil prometno nesrečo.

Sedež se v primeru, da ni potnikov na zadnjih sedežih, pomakne popolnoma do njih in se spremeni v manjšo posteljo. Volan se umakne iz položaja, iz armaturne plošče pa se izvozi tipkovnica, ki upravlja televizijo oz. računalniški ekran, ki se prav tako pomakne iz armaturne plošče.

Tehnologiji avtonomnosti in električnih avtomobilov se razvijata izjemno hitro, a če vas zanima nekaj drugačnega, kot na primer avtomobili brez električne baterije kliknite na slednji naslov: –Električni avtomobili brez baterije.

Notranji izgled

Poleg vsega tega je vendarle glavna skrb oz. prioriteta Volva za prihodnost boljša poraba časa, ki ga izgubimo med vožnjo, saj je čas v 21. stoletju, še bolj pa v zadnjih letih, postal skoraj večja potreba kot denar. Volvo je sicer v lasti kitajskega podjetja Geely s katerim so v zadnjih letih naredili neverjeten preskok v smislu avtonomnosti, zato menim, da bo Volvo krojil našo prihodnost avtonomne vožnje.

Za zgodbo o izjemnem električnem in avtonomnem avtomobilu Tesla 3 lahko kliknete na to povezavo: TESLA – najbolj pričakovan avto vseh časov.

Viri:

Komentarji
Aljaž Krajnc
Follow me

Aljaž Krajnc

Dijak, zanima se za nove tehnologije, uporabno znanost in prihodnost. Rad piše članke in izvaja javne predstavitve ter skozi tehnologije spoznava rešitve do lažjega in boljšega življenja ljudi.
Aljaž Krajnc
Follow me

Latest posts by Aljaž Krajnc (see all)

Aljaž Krajnc

Dijak, zanima se za nove tehnologije, uporabno znanost in prihodnost. Rad piše članke in izvaja javne predstavitve ter skozi tehnologije spoznava rešitve do lažjega in boljšega življenja ljudi.