Šole v prihodnosti

Šole po svetu, predvsem v zahodem svetu, že kakšno stoletje izgledajo približno enako. Seveda, profesorji ne izvajajo več fizičnega in psihičnega nasilja, vsaj naj ga ne bi, a šole kot ustanove se niso veliko spremenile. Stavba ima ponavadi več hodnikov, ki vodijo do učilnic oz. predavalnic. V teh prostorih se nahaja več vrst miz, ki so obrnjene proti tabli na steni, tam pa stoji učitelj, ki predava. Učenci so večinoma tiho, poslušajo razlago in si zapisujejo snov. Za domov dobijo domačo nalogo, da snov ponovijo. Seveda, v 21. stoletju se v učilnicah nahaja tudi veliko tehnologije, ki učiteljem in učencem lajša učenje, a tehnologija bo v prihodnosti v šolah predstavljala veliko več.

Zdi se, da smo glede izobrazbe ostali v 19. stoletju. V šolah učijo discipline, poslušnosti, vzornega obnašanja, a čeprav to niso slabe kvalitete, v 21. stoletju pridejo v poštev manj, kot v dobi, kjer je veliko ljudi delalo za trakom oz. podobna enolična dela. Sedaj je situacija vse bolj drugačna. Roboti in umetna inteligenca lahko prevzameta vse več teh ponavljajočih se del in jih opravita bolj učinkovito kot ljudje. Ljudje pa blestijo v delih, ki jim umetna inteligenca še ni dorasla: kritično razmišljanje, reševanje različnih problemov, dinamično delo itd. S tem pridemo do prepada med izobraževalnim sistemom in potrebami gospodarstva oz. industrije. Kako lahko otroke in mladostnike pripravimo na življenje v tem stoletju, kako lahko šolstvo spremenimo na način, ki bo boljši za otroke, za našo prihodnost?

Vedno več držav se trudi šolski sistem izboljšati, a to ni lahka naloga. Težko je rešiti problem indivudualnosti v šolah, ki bi učencem omogočala, da se snovi in tematik učijo s hitrostijo, ki ustreza njim. Nov sistem, ki se je izkazal za izredno dobrega, je uvedla Finska, kjer otroci nimajo domačih nalog, sami izberejo katerim predmetom se bodo posvetili bolj, imajo pa tudi več prostega časa in preživijo manj ur v učilnicah.

Drugače se dogaja v ZDA, ki posamezniki jemljejo stvari v svoje roke. Rojevajo se nove zasebne šole, predvsem v okolici Silicijeve doline, ki otrokom učenje prilagodijo in približajo na poseben način. Uspešni posamezniki, ki delajo na področju različnih tehnologij, so ugotovili, da šolski sistem ni več najboljši, za svoje otroke pa želijo prvovrstno izobrazbo. Eden takšnih je Max Ventilla, ustanovitelj Altschool-a. Nekoč zaposlen pri Google-u, je leta 2014 zapustil Google in se osredotočil na svoje podjetje, s katerim želi spremeniti šolski sistem.

Primer šole Altschool, ki želi otrokom omogočiti bolj zabavno in manj stresno okolje. Vir: Mclarney

Altschool je zasebna šola, ki učencem omogoča personalizirano izkušnjo in jih spodbuja pri rasti na vseh področjih. Altschool sestavljajo učitelji in programerji, ki sodelujejo pri načrtovanju posebnega programa. Ta učencem v šoli omogoča, da izberejo vsebine, ki se jih bodo v določenem dnevu naučili, potem pa sledi kako napredujejo, predlaga specifične vsebine za vsakega posameznika in mu pomaga čim bolj kakovostno razumeti snov. Učenci lahko svoje izdelke naložijo na program (na primer sliko kolaža, ki so ga ustvarili) za morebitne preglede, kaj so počeli. Program omogoča tudi komunikacijo s starši, ki lahko spremljajo otrokov napredek in dobijo učiteljeva obvestila o tem, kako je šlo otroku, ali je predviden kakšen izlet itd. Zgradbe so oblikovane tako, da nudijo več možnosti za samostojno delo in učenje ali pa učenje v skupinah.

Čeprav je za zgodbo Altschool-a stoji tudi Mark Zuckerberg, ki je prispeval h kapitalu za razvoj šol, pa podjetju ne gre vse tako gladko, saj nekateri starši trdijo, da so njihovi otroci poskusni zajčki in jih izpisujejo iz šol. Kljub temu da imajo veliko preprek, vse kaže, da ne mislijo obupati in vedno izboljšujejo svoj pristop k izboljšanju učenja.

Šole v prihodnosti bodo veliko vlogo pripisovale tehnologiji, na primer umetni inteligenci, ki bo otrokom učenje lahko prilagodila na način, ko bo ustrezal specifično njim. Učitelji bodo še vedno pomembni, a poraja se vprašanje, kakšna bo njihova vloga in kako dolgo bodo sploh potrebni. Šole bodo morda omogočale učenje tudi od doma, na primer dvakrat na teden, trikrat pa bodo otroci morali fizično v razred. Zaželjeno je, da se bodo učili tudi bolj praktičnih stvari, kot je upravljanje z denarjem, gospodinjska dela, soočanje z neuspehi ali zavrnitvami itd. Učitelji bodo lahko s pomočjo virtualne realnosti dosegli tisoče otrok, namesto sto, ki jim lahko predavajo sedaj. Pričakujemo pa lahko tudi spremembo na področju ocenjevanja. V trenutnem sistemu je najvišja možna ocena 5, ki pa učencem postavi vrh, do katerega lahko sežejo. Če nekdo zna veliko več, kot je pričakovano od njega bo vseeno dobil 5 in ne bo nagrajen za dodaten trud. To bodo šole verjetno spremenile, že zdaj pa to počenjo pri Altschool.

Kljub temu, da se stvari ne bodo spremenile čez noč, smo lahko polni upanja, da bo nekoč učenje morda zabava in ne stres, ki ga mnogim predstavlja sedaj. Ne glede na to, ali bodo šole imele vse manj učiteljev ali bodo otroci predmete poslušali/brali na tehnoloških napravah (kot Khan Academy) ali bo predavala umetna inteligenca ali pa bo šola prihodnosti mešanica vsega naštetega, bomo zaradi sprememb na boljšem prav vsi. Otroci in mladostniki, njihovi starši, učitelji, država in gospodarstvo.

Za boljšo predstavitev stanja in možne prihodnosti si lahko pogledate tudi video:

 

Viri:

Komentarji
Sara Mikac

Sara Mikac

Tehnologija, tehnološki napredki in novosti so stvari, ki so jo zmeraj zanimale. Kot študentka Družboslovne informatike pa je ta zanimanja lahko dopolnila še z znanjem. Želi izvedeti kako narediti svet boljši in je tako zmeraj na tekočem z najnovejšimi tehnologijami in odmevnimi novicami iz sveta računalništva.
Sara Mikac

Sara Mikac

Tehnologija, tehnološki napredki in novosti so stvari, ki so jo zmeraj zanimale. Kot študentka Družboslovne informatike pa je ta zanimanja lahko dopolnila še z znanjem. Želi izvedeti kako narediti svet boljši in je tako zmeraj na tekočem z najnovejšimi tehnologijami in odmevnimi novicami iz sveta računalništva.

Ena misel o “Šole v prihodnosti

Komentarji so onemogočeni.