Ray tracing in nove grafične kartice GeForce RTX 20

Pred kratkim je Nvidia na Gamescomu oznanila novo serijo grafičnih kartic GeForce RTX 20, ki uporablja njihovo novo Turing arhitekturo grafične procesne enote in platformo RTX. Te kartice naj bi združevale sledenje žarkov v realnem času (real time ray tracing), umetno inteligenco in napredno senčenje v nov način za doživljanje video iger.

Sledenje žarkov (ray tracing) na kratko

Sledenje žarkov je eden izmed načinov generiranja računalniške slike iz 3D virtualnih okolij. Ta način za vsak piksel virtualne kamere preračuna barvo žarka na poti od kamere do vira svetlobe. Z uporabo sledenja žarkov se lahko dobi fotorealistične upodobitve 3D scen, vendar je to zelo časovno potratno. Zato se ga ponavadi uporablja za upodabljanje vnaprej pripravljenih 3D scen, vizualnih efektov in animacij. Ne pa za interaktivne scene, kot se jih najde v videoigrah … dokler ne izidejo nove Nvidiine kartice.

Kartice RTX 20

Z oznanitvijo nove serije GeForce RTX 20 so seveda objavili 1 minutni ’napovednik’ in 3 modele: RTX 2070, RTX 2080 in RTX 2080 Ti. Povedali so tudi, da naj bi bila že kartica RTX 2070 iz družine Turing nekajkrat boljša in cenejša od kartic GTX 1080/1080 Ti iz družine Pascal s cenami od 499 $ najprej. Oznanili so, da so kartice že na voljo v predprodaji, izidejo pa 20. septembra. Našteli so nekaj prihajajočih iger, ki bodo posebej podpirale RTX kartice in celo prikazali, kako bodo nekatere izgledale s to tehnologijo.

Kartice se zdijo skoraj predobre, da bi bile resnične in nakup se zdi kar mamljiv, če imate več kot pol tisoč pogrešljivih evrov. V nasprotnem primeru je kot vedno najbolje počakati na izid in teste. Šele takrat se bo videlo, kako dobro se kartice zares primerjajo z že aktualnimi in kolikšna bo uporabnost nove tehnologije, dokler je ne bo podpiralo več iger.

 

Viri:

Nvidia RTX

Nvidia Turing

Nvidia Geforce 20

Wikipedia

The Verge

Polygon

Komentarji

Anže Kristan

Kot študenta Fakultete za Računalništvo in Informatiko ga seveda zanima tehnologija, še posebej interaktivne vsebine in računalniška grafika. Poleg tega sta mu všeč tudi glasba in vizualna umetnost.

Prosti čas posveča igranju video iger, poslušanju glasbe ali učenju novih stvari iz področij zanimanja.

Latest posts by Anže Kristan (see all)

Anže Kristan

Kot študenta Fakultete za Računalništvo in Informatiko ga seveda zanima tehnologija, še posebej interaktivne vsebine in računalniška grafika. Poleg tega sta mu všeč tudi glasba in vizualna umetnost. Prosti čas posveča igranju video iger, poslušanju glasbe ali učenju novih stvari iz področij zanimanja.