Patreon

Ste kdaj gledali zelo zanimiv YouTube posnetek in vas je kreator na koncu povabil, da se naročite na njegov kanal na Patreonu? Kliknili ste na link, nato pa videli, da je storitev plačljiva in kakor se da hitro zaprli njihovo spletno stran. Morda mislite, da so vas želeli kreatorji prelisičiti, a je prav Patreon pogosto razlog, da ste tisti posnetek na YouTube-u sploh lahko videli. Pa ne zato, ker bi kreatorji posnetke želeli dodajati samo na plačljivo platformo, ampak zato, ker brez Patreona ne bi imeli sredstev, da bi video lahko sploh naredili.

Patreon je platforma, ki združuje ustvarjalce oz. kreatorje in naročnike pod eno streho. Glavna ideja platforme je, da kreatorju omogoča, da sledi svojim sanjam in ustvarja tisto, kar želi, brez da bi se obremenjeval z denarjem, saj bi mu njegovi podporniki zagotavljali finančno varnost. V zameno bi kreatorji svojim podpornikom (oz. patronom) nudili dostop do posebne ekskluzivne vsebine. Obojestranska korist bi tako zagotavljala kar najboljšo vsebino, ki jo brez (denarne) podpore naročnikov, kreatorji ne bi bili zmožni ustvariti.

Zamisel za Patreon se je porodila Jacku Conteju in Sam Yamu, ki sta se odločila, da bosta ustvarjalcem ponudila prostor, kjer bodo za svoje ideje in vsebine dobili tudi dostojno plačilo. Jack Conte je namreč sam izkusil kako malo je cenjena ustvarjalnost na internetu in kako mastno majhne ustvarjalce izkoristijo druga velika podjetja. Sam je namreč na družbeni platformi YouTube objavil video, za katerega je porabil 10 000 $ in je v treh mesecih dobil kar 2 milijona ogledov. Mislil je, da se mu bo vsaj malo vloženega denarja povrnilo, a je priletel na realna tla, saj je preko YouTubovega oglaševalskega omrežja dobil zgolj 963 $. Kasneje je na svojem blogu na Patreonu zapisal:

Kar boli me srce, ko pomislim na magnitudo, s katero internet izkorišča človekovo ustvarjalnost.

Patreon je oblikovan kot nekakšno družabno omrežje, kjer so združeni tako kreatorji kot tudi naročniki, ki kreatorje podpirajo. Kreator vzpostavi osebni profil, kjer izpolni podatke o sebi, svojem delu in strasteh, poleg tega pa ima tudi možnost, da na spletno stran naloži video o sebi. Izkazalo se je, da je to zelo dobra praksa, saj prav video pritegne veliko število naročnikov, saj kreator s tem pokaže, koliko mu je do ustvarjanja vsebine in kako zelo ceni pomoč podpornikov.

Kreator vsebine ima nato možnost, da vzpostavi sistem nagrajevanja za naročnike – torej kaj dobi naročnik, za določen znesek, ki ga je v rednih intervalih pripravljen prispevati. Naročniki imajo dva različna načina, kako lahko ustvarjalcu prispevajo denar: mesečno ali po objavi prispevka. Če ima kreator vsebine vzpostavljene mesečne prejemke, potem lahko naročnik izbira med različnimi zneski, ki jih lahko prispevajo. Kreator lahko tako za različne zneske ponudi različne ugodnosti, od dostopa do posebnih »premium« objav, omemb v na primer YouTube videu, do privatnih Skype pogovorov, kjer lahko naročnik dobi odgovore na specifična vprašanja ali pa le bolje in bolj osebno spozna kreatorja. Druga opcija je, da kreator dobi prejemke sredstev po vsakem objavljenem prispevku. Ta možnost je bolj pogosta pri kreatorjih, ki objavljajo daljše vsebine in zato tudi te vsebine prihajajo kasneje in redkeje. Tudi ta opcija nudi podobne sisteme nagrajevanja, kot že zgoraj omenjena mesečna opcija.

Naročnik lahko na določenem Patreon kanalu izbere paket, ki mu prinaša željene ugodnosti.
Vir: Patreon

Kreatorji svojim naročnikom ponavadi poleg »premium« vsebine ponudijo tudi kratke vpoglede v zakulisje izdelave vsebine ali do predogledov, ki jih kreatorji izkoristijo tudi za morebitne komentarje in predloge za izboljšave. Patreon v takih primerih odigra vlogo pravega ekosistema, ki združuje tako kreatorje kot naročnike in ustvarja dobre pogoje za izdelavo kvalitetne vsebine.

Patreon pa si kljub vsemu za svoje delovanje odmeri določeno provizijo od vseh transakcij, ki se preko Patreona izvedejo. Kreatorjeve vsebine tako dobijo 90 % vrednosti donacije, 5 % provizije si odmerijo pri Patreonu, 5 % pa se porabi za davke in stroške transakcije. Kljub temu Patreon postaja vedno bolj priljubljena oblika zbiranja sredstev za ustvarjalce vsebin.

Na žalost pa si lahko le peščica ustvarjalcev privošči, da pustijo svoje službe in se 100 % posvetijo izdelavi vsebine. V resnici le 2 % kreatorjev na Patreonu zasluži več kot je minimalna plača v ZDA (kjer je tudi sedež Patreona) [1]. Seveda obstajajo izjeme in določeni kreatorji zberejo kar velike količine transakcij. Trenutni rekorder med zaslužkarji je kreator podcastov Chapo Trap House, ki ima več kot 23 000 naročnikov in z donacijami zbere okoli 100 000 $ na mesec [2]. Kreator Global++ ima celo še enkrat več naročnikov kot Chapo Trap House, a ker imajo kreatorji možnost, da svojih zaslužkov ne objavijo, ne vemo, koliko z donacijami zasluži on. A velika večina kreatorjev zasluži mnogo manj. V spodnjem grafu so mesečni prejemki razdeljeni v več kategorij in bralec kar hitro ugotovi, da veliko večina teh pade v kategorijo, ki so pod 100 $ na mesec.

Razporejenost dobičkov na Patreonu
Vir slike: Outline

Patreon definitivno ponuja čudovito platformo, ki združuje ustvarjalce z njihovimi naročniki. Platforma tako ponudi, da naročniki prejmejo več eksluzivnejše vsebine, medtem ko lahko kreatorji s pridobljenimi donacijami poskrbijo za kvalitetnejšo vsebino. Če so kreatorji zelo uspešni in uspejo pod svoje okrilje pripeljati veliko količino naročnikov, lahko svoj »hobi« spremenijo v službo za poln delovni čas in se tako popolnoma osredotočijo na ustvarjanje vsebine. Nedvomno je Patreon platforma, ki je v današnjem svetu ob hitrem tempu življenja več kot dobrodošla, saj omogoča, da kreatorji dobijo nov vir pasivnega dohodka ali pa s kančkom sreče celo prodrejo na svoje in začnejo delati tisto, kar jih zares veseli.

Viri in reference:

Komentarji
Žan Magerl

Žan Magerl

Poleg tega, da je splošno izjemno razgledan, je tudi človek, ki vsaki stvari želi priti do dna, ugotoviti kako kaj deluje, zakaj je takšno kot je in ali bi to lahko izboljšali. To pomeni, da se bo čisto spustil v stvar, ki mu je trenutno padla v oči, in ne bo nehal, dokler ne ugotovi vsega, kar je za ugotoviti o določeni temi.
Verjetno bi ga lahko z eno besedo povzeli kot radovednega.
Žan Magerl

Latest posts by Žan Magerl (see all)

Žan Magerl

Poleg tega, da je splošno izjemno razgledan, je tudi človek, ki vsaki stvari želi priti do dna, ugotoviti kako kaj deluje, zakaj je takšno kot je in ali bi to lahko izboljšali. To pomeni, da se bo čisto spustil v stvar, ki mu je trenutno padla v oči, in ne bo nehal, dokler ne ugotovi vsega, kar je za ugotoviti o določeni temi. Verjetno bi ga lahko z eno besedo povzeli kot radovednega.