ISL Online

V današnjem času, ko se tempo življenja stopnjuje, si večkrat želimo, da bi imeli vse storitve kar se da hitro pri roki. Odzivnost je namreč tisto, kar danes vse bolj šteje. Če nam nek tehnični ponudnik drago zaračuna svoje storitve, od njega tudi pričakujemo, da bo v primeru napake, le-to čim hitreje popravil. Ste se kdaj jezili ob dolgotrajnem postopku, ki ste ga morali izvajati na svojem računalniku ali pametni napravi, medtem ko vam je po telefonu tehnična podpora govorila neke nerazumljive besede in vas vodila skozi suhoparne korake? In vse te muke samo zato, da ste olajšali delo tehnični službi, čeprav je to njihovo delo oz. služba. No, ko boste naslednjič dobro uro viseli na telefonu se spomnite, kako dobro bi bilo, če bi vaš tehnični ponudnik za tehnično pomoč uporabnikom uporabljal ISL Online.

ISL Online je programska oprema, ki nudi dostop do oddaljenih računalnikov. Najpogosteje se uporablja v podjetjih, ki za stranke razvijajo neko programsko opremo in nato za to programsko opremo nudijo tehnično podporo. Namesto, da bi dajali ljudem napotke preko telefona, ali pošiljali svoje strokovnjake k strankam domov oz. v njihove pisarne, se lahko na njihove računalnike priključijo kar iz svojih prostorov in rešijo težavo.

Seja

Sam postopek povezave preko seje je sestavljen iz dveh akterjev: svetovalca in stranke. Kot svetovalec se prijavite v njihovo namizno aplikacijo ISL Light ali v njihovo spletno aplikacijo (kjer prenesete majhen program za to sejo) preko univerzalnega računa. Svetovalec oz. njegovo podjetje mora kupiti licenco/-e ISL Online. Odloči se lahko za storitev v oblaku ali programsko opremo namesti na svoj strežnik (strežniška licenca). Z eno licenco lahko ustvari neomejeno število uporabnikov, namesti programsko opremo na neomejeno število računalnikov v podjetju, se povezuje na neomejeno število oddaljenih računalnikov. Ena licenca podjetju omogoča eno sočasno sejo, vsaka naslednja licenca pa za eno več.

Če želite kot vzdrževalec programske opreme ponuditi pomoč stranki, odprete novo sejo in identifikacijsko številko seje pošljete stranki. Ta to številko vnese in nato sta oba akterja prisotna v seji. V sami seji si lahko stranka in svetovalec izmenjujeta nadzor do računalnika in skupaj rešita problem. Stranka lahko na primer pokaže kaj ne dela oz. kaj je šlo narobe, nato pa mu svetovalec prevzame nadzor in sam poskusi rešiti težavo. Če je težava izven domene znanj svetovalca, lahko svetovalec v sejo preko e-maila povabi še drugega svetovalca, ki bi to težavo morda znal rešiti, ali pa kar celo celotno sejo preda svojemu sodelavcu v podjetju.

Always On

Prej opisan način dostopa je zelo primeren za podjetja, saj stranke nočejo, da bi lahko neko vzdrževalsko podjetje kadarkoli dostopalo do njihovega računalnika in je tako vzpostavitev seje kontrolirana s strani obeh udeležencev. Obstaja pa tudi druga možnost, pri kateri lahko dostopate do računalnika sami – brez posega drugega udeleženca. To je seveda možno šele po tem, ko lastnik računalnika pri prvi povezavi odobri dostop in določi geslo za povezavo, od takrat naprej pa lahko do računalnika dostopate brez posega lastnika. Seja tudi poteka preko aplikacije ISL Light, ampak mora imeti drugi računalnik naložen program ISL Always On. Ta program omogoča, da lahko računalnik dodamo v svoj seznam oddaljenih računalnikov in tako preko aplikacije ISL Light zgolj zahtevamo da se povežemo na računalnik, vpišemo potrebno geslo in tako nemudoma prevzamemo nadzor nad tem oddaljenim računalnikom. To je zelo uporabno za podjetja, ki imajo mnogo računalnikov in veliko prostorov. Če ima uslužbenec v službi s seboj prenosni računalnik in ni v svoji pisarni, a želi dostopati do svojega računalnika v pisarni, se lahko tako nanj enostavno poveže. Pogosteje pa podjetja to funkcionalnost uporabljajo predvsem za vzdrževanja velikega števila računalnikov v nekem podjetju. Tako ima na primer sistemski administrator dostop do vseh ali do določenega števila računalnikov v podjetju s katerimi upravlja in jih mora redno vzdrževati.

Ena izmed velikih prednosti ISL Online pred ostalimi ponudniki podobnih storitev je delovanje na različnih platformah. Njihove storitve so namreč podprte na operacijskih sistemih Windows, Mac OS in Linux, poleg tega pa tudi na telefonih Android, iOS in Windows Phone. Stranka lahko tako v sejo vstopi na kar 6 različnih načinov!

  • Preko namizne aplikacije
  • Preko mobilne aplikacije
  • Preko spletne strani ISL Online
  • Preko ponudnikove spletne strani, ki na svojo spletno stran doda vnos številke seje in omogoči svojim strankam, da se v sejo povežejo kar od tam.
  • Preko linka, ki ga pošljete z elektronsko pošto
  • Ali pa preko programske opreme za pogovor v živo (angl. live chat), ki jo ima ponudnik na svoji spletni strani. (Programska oprema pogovor v živo je že brezplačno vključena v licenco ISL Online in jo lahko tako kupci licence namestijo na svojo spletno stran)

Ta univerzalnost ISL Online ni zgolj naključje, saj se kaže tudi pri različnih drugih funkcionalnostih produkta. Ena izmed boljših značilnosti je to, da lahko podjetje, ki svojo podporo uporabnikom ponudi preko ISL Online, sam izgled aplikacij zelo prilagodi svojim potrebam. Tako lahko na primer uporabi svoje barve, vgradi svoj logotip in spremni celosten izgled vstopne aplikacije.

Prilagoditev ISL Online – klik odpre animacijo
Vir slike

ISL Light – namizna aplikacija

Razsežnost funkcionalnosti se pokaže tudi pri njihovi namizni aplikaciji ISL Light. Program ponuja orodno vrstico preko katere lahko uporabljate številna orodja. Namesto nadzora nad strankinim računalnikom, lahko raje delite svoj zaslon in tako stranki kaj demonstrirate ali pokažete. ISL Online podpira tudi deljenje neomejeno velikih datotek, ki jih lahko pošljete tako vi kakor tudi stranka in tako olajšate izmenjavo kakšnih dokumentov in posodobitev oz. popravil svoje programske opreme. Program ponuja tudi možnost pogovora (pisno, avdio in video) in omogoča premikanje po različnih zaslonih (če ima uporabnik priključenih več). Uporabne so tudi funkcionalnosti risalne table, kjer lahko kliknete na pero in po zaslonu kaj narišete in pokažete ter tako lažje razložite to, kar ste želeli povedati. Program omogoča tudi tipkovnico in informacije o strankinem računalniku, poleg tega pa številna orodja s katerimi si lahko svojo izkušnjo prilagodite. Če ima vaša stranka slabo internetno povezavo lahko s pomočjo gumba »Kakovost« menjate barvne palete prikazovanja in tudi prioritizirate hitrost pred kakovostjo in tako zmanjšate vpliv omejene pasovne širine. Edina težava, ki sem jo pri programu opazil, je velikost ikon orodne vrstice na zaslonih z visoko resolucijo, saj tam te postanejo manjše in nekoliko manj pregledne.

Funkcionalnosti oddaljenega dostopa:

MOBILNE APLIKACIJE

Mobilne aplikacije ponujajo nekoliko manj kot namizna aplikacija, a vseeno še vedno veliko. ISL Online je na voljo za uporabnike, ki imajo Android nad 4.0.3 (Ice Cream Sandwich), iOS nad 8 ali Windows 10 na svojem Windows telefonu.

Pri Android napravah lahko delite svoj zaslon, si dopisujete preko pogovora ali posnamete sejo, le pri napravah Samsung (z Android 4.2.2 ali več) ali katerikoli napravi z zvišanim dostopom pa lahko na daljavo mobilno napravo celo nadzorujete. To ne velja obratno, saj lahko preko katerekoli Android naprave nadzorujete oddaljeni računalnik.

Pri iOS napravah lahko delite svoj zaslon samo če imate iOS 11, drugače lahko svoj zaslon »delite« zgolj tako, da posnamete posnetek zaslona (angl. screenshot), ki se avtomatsko posreduje svetovalcu za računalnikom. Lahko pa preko katerekoli iOS naprave (iOS 8 ali več) nadzorujete oddaljeni računalnik.

Windows 10 Mobile pa podpira deljenje zaslona in nadzor naprave iz oddaljenega računalnika ne pa tudi nadzora oddaljenega računalnika preko telefona.

Ta vseprisotnost na vseh različnih platformah je res velika prednost, saj omogoča, da lahko preko svojega telefona uporabljamo vse svoje naprave ne glede na to, kje smo. Še več, ta funkcionalnost ponudnikom mobilnih naprav omogoča, da se lahko v primeru kakšnih težav z njihovimi produkti, povežejo na mobilno napravo in jih nato uporabnik sam vodi skozi opisane težave. Tako lahko podporna ekipa hitreje vidi, kaj je šlo narobe.

Druge funkcionalnosti

ISL Online ponuja izredno pregledno spletno stran, kjer lahko uporabnik nadzira storitve, ki jih je v okviru svoje licence zakupil. Orodna vrstica ponuja seznam uporabnikov, poročila za posamezne storitve, nastavitve profila, podatke o licenci in podrobnosti o varnosti.

Poleg tega je na spletni strani in namizni aplikaciji omogočeno dodajanje oddaljenih računalnikov znotraj računa, poleg tega pa tudi ustvarjanja skupin, kar olajša organizacijo in se pokaže koristno predvsem v večjih podjetjih, saj ponuja možnost, da računalnike organiziramo po oddelkih.

ISL Online poleg tega ponuja bogato dokumentacijo in obilico vodičev, ki uporabniku omogočajo, da se hitreje in bolj strukturirano seznani z orodjem. Poleg tega je njihova podporna ekipa zelo hitra in odzivna, kar je pomembna kvaliteta, ko/če naletiš na težavo, saj se s tem pokaže zanesljivost podjetja in njihov odnos do produkta in strank, ki ga uporabljajo.

To potrjuje širok nabor znanih velikih svetovnih podjetij, ki uporabljajo njihove storitve. Omogočajo namreč mnogo funkcionalnosti, ki so stalna praksa v velikih podjetjih. Ponujajo na primer možnost integracije ISL Online-a v CRM sistem podjetja, prilagoditev funkcionalnosti ISL Online po meri, spreminjanja besedil v sami aplikaciji in mnogo drugega. Svojim strankam ponujajo oblačno gostovanje v obliki MPC (angl. Managed Private Cloud), hkrati pa omogočajo, da stranke storitve ISL Online namestijo tudi na lastnih strežnikih. To pride v poštev v podjetjih, ki imajo stroga varnostna pravila in želijo, da se vse oddaljene povezave vzpostavljajo izključno na njihovih lastnih strežnikih in informacije tako ostanejo v zaprtem okolju njihovega podjetja.

Velika svetovna podjetja, ki zaupajo ISL Online
Vir slike

Ker je podjetje ISL Online svoj produkt razvijalo predvsem za podjetja, je logično, da so dajali velik poudarek varnosti. Uporabljajo SSL povezavo, ki sestoji iz RSA in AES standardov za enkripcijo, ki so danes najmodernejša orodja za zaščito komunikacij. Poleg tega ISL Online ponuja tudi 2FA oz. dvofaktorsko avtentikacijo, ki vse bolj postaja standard za ojačano zaščito pred nepooblaščenimi vdori v uporabniške profile. 2FA je možna s pomočjo SMS-a, elektronske pošte, dodatnega gesla ali pa preko posebne aplikacije (recimo Google Authenticator), ki podpira izvajanje 2FA.

Zaključek

Po podrobnem testu menim, da je ISL Online odličen produkt, saj ponuja neverjetno veliko, čeprav človek morda ob prvem vtisu tega ne pričakuje. Seje so vedno delovale brez prekinitev, spletna stran je brezhibna, namizna aplikacija pa je odlično oblikovana in enostavna za uporabo. Edino pomanjkljivost ISL Online-a, ki sem jo zasledil, je delovanje njihove Android aplikacije, ki ni tako nadpovprečno, kot je delovanje ostalih njihovih programskih rešitev. Pri Android aplikaciji sem pogrešal tudi delovanje peresa, ki se mi je zdela velika dodana vrednost pri namizni aplikaciji. Prijetno me je presenetila integracija 2FA v postopke prijave, saj je ta način zaščite vse pogostejši in zato več kot dobrodošel. Na splošno me je izkušnja z ISL Online navdušila in upam, da bo tak produkt začelo uporabljati tudi čim več slovenskih podjetij tako za interno uporabo, kakor tudi za tehnično podporo svojim strankam.

Če želite ISL Online tudi brezplačno preizkusiti je na tej povezavi na voljo 15 dnevna brezplačna poizkusna doba.

Če vas zanima več, pa kliknite na spodnje linke:

Komentarji
Žan Magerl

Žan Magerl

Poleg tega, da je splošno izjemno razgledan, je tudi človek, ki vsaki stvari želi priti do dna, ugotoviti kako kaj deluje, zakaj je takšno kot je in ali bi to lahko izboljšali. To pomeni, da se bo čisto spustil v stvar, ki mu je trenutno padla v oči, in ne bo nehal, dokler ne ugotovi vsega, kar je za ugotoviti o določeni temi.
Verjetno bi ga lahko z eno besedo povzeli kot radovednega.
Žan Magerl

Latest posts by Žan Magerl (see all)

Žan Magerl

Poleg tega, da je splošno izjemno razgledan, je tudi človek, ki vsaki stvari želi priti do dna, ugotoviti kako kaj deluje, zakaj je takšno kot je in ali bi to lahko izboljšali. To pomeni, da se bo čisto spustil v stvar, ki mu je trenutno padla v oči, in ne bo nehal, dokler ne ugotovi vsega, kar je za ugotoviti o določeni temi. Verjetno bi ga lahko z eno besedo povzeli kot radovednega.