iPhone X in njegova zasoljena cena

Tim Cook je 12. septembra v Cupertinu predstavil novi iPhone X. Množico, ki je v živo in prek spleta spremljala dogodek in občudovala sposobnosti novega aparata, je zmotila le krepko zasoljena cena. 1000$ za osnovni model, je podjetje izgubilo pamet?

Apple pa ni edini, ki svoje cene spušča v nebo; Samsung za Note 8, svojega najnovejšega paradnega konja, zahteva od 940$ dalje, dosti nižje niso niti cene Pixla in ostalih pametnjakovičev, ki jih pričakujemo v tem in prihodnjem letu. Kaj se torej dogaja, da se njihove naprave prodajajo za takšne vsote?

Zavedam se, da privilegij lastiti si najnovejši vrhunski pametni telefon nikoli ni bil poceni; že v preteklosti so se cene v večini primerov povzpele krepko preko 500$, modeli z več spomina pa so tudi že oplazili »jurčka«. Ampak to, da osnovni, najdostopnejši model stane 1000$, je nekaj novega. Zdi se, da so cene postale potrošniku neprijazne, a jih večina zaenkrat še brez ugovarjanja plačuje.

Težava je v tem, da so pametni telefoni z razvojem tehnologije postali tako dobri, da jih ne ocenjujemo več po tem, kar je na njih dobrega, ampak po tem, kar je z njimi narobe. Trg je z leti postal poln na las podobnih si naprav, ki se ena od druge skoraj ne razlikujejo. Razvoj je dosegel točko, v kateri potrošnik lahko izbere katerokoli napravo (iz višjega cenovnega razreda), pa v nobenem primeru ne more popolnoma zgrešiti. S tem pa je postal trg pametnih telefonov povprečnemu potrošniku dolgočasen, kar se opaža tudi v njegovi stagnaciji. Proizvajalci tako pospešeno iščejo načine, kako k svojim napravam privabiti čim večjo množico ljudi. Korporacije velikanske vsote denarja vlagajo v programe R&D (Research and Development, raziskave in razvoj), da bi uspele zadovoljiti novosti željnega potrošnika. S tem smo res dobili tanjše stranice, zaslone z nesramno visoko ločljivostjo, napredne sisteme večih kamer, zveneča imena fotografskih velikanov, natisnjena ob fotografskem tipalu, prepoznavanja obraza in šarenice, vodotesnost in številne druge, a moramo za vse to plačevati tudi vrtoglave cene inovacij.

Kdor se ne more upreti novostim, ki hitro prodirajo na trg, bo moral tudi v prihodnosti globoko segati v denarnico. Ker se ne zdi verjetno, da se bodo korporacije v prihodnosti pripravljene odreči dobičku, za ostale, ki niso pripravljeni plačevati teh astronomskih cen, postaja privlačna možnosti srednji razred, ki doživlja skokovit razvoj in paradnim konjem na marsikaterem področju že diha za ovratnik.

 

vir slike: Apple

Komentarji
Oskar Sokolov

Oskar Sokolov

Dijak. Od malega je obseden s tehnologijo. Zanima ga vse od pametnih ur do dronov, njegovo področje pa so pametni telefoni. Kot otrok je ob nizkem "budžetu" razvil smisel za iztiskanje zadnje kapljice moči iz rabljenih telefonov, od koder tudi izvira njegovo zanimanje za prilagajanje mobilnih OS-ov.
Oskar Sokolov

Latest posts by Oskar Sokolov (see all)

Ena misel o “iPhone X in njegova zasoljena cena

Komentarji so onemogočeni.