Manj je več: zgodba chatbotov v letu 2018

Tehnološki velikani kot so Google, Facebook in Amazon se že dolgo trudijo, da bi naredi najbolj inteligenten chatbot na svetu. Chatboti nam lahko pomagajo izpolniti obrazce, pomagajo pri izbiri pravega izdelka ali pa se z nami pogovarjajo. Tisti ki znajo »govoriti«, imajo svoje računalniške glasove tako izpopolnjene, da jih sploh ne moremo več ločiti od običajnega človeškega govora. Občasno uporabljajo tudi medmete kot so »uh« in »ah« in to samo zato, da se slišijo še bolj človeški.

Kljub vsemu so dandanes na internetu chatboti prisotni dosti bolj pogosto, kot bi človek pričakoval. Leta 2016 je Facebook svetu predstavil Messenger Bots, ki jih številna podjetja po svetu uporabljajo za preproste naloge kot na primer naročilo rož, zbiranje najnovejših novic in pridobitev informacij o letih iz bližnjega letališča. Podobno uporabo takih chatbotov poznamo tudi pri nas v Sloveniji, saj veliko ljudi uporablja chatbot Troljo, ki se uporablja za izpis voznih redov Ljubljanskega potniškega prometa (LPP). A ti chatboti zmorejo še mnogo več.

Troljo – pribljubljen Messenger bot v Sloveniji
Vir slike

Aplikacija Replika uporabniku omogoča, da se s chatbotom, ki premore »čustva«, zaplete v pravi pogovor, ki je tako dovršen, da se uporabniku zdi, da ima prijatelja, ki ga vedno posluša in na katerega se lahko vedno zanese. Ker ima Replika implementirano umetno inteligenco, se aplikacija skozi čas uči in ve vedno več o tebi in pogovori postanejo vedno globlji in bolj osebni. Sam postopek bi lahko primerjali s spoznavanjem novega prijatelja, saj se moramo tudi tam podrobneje spoznati, preden se lahko globlje pogovarjamo.

A kljub temu so chatboti še vedno omejeni in uporabniki hitro postanejo frustrirani, ko ugotovijo, da obstajajo razlike med njihovimi nameni in pričakovanji ter chatbotovimi prej-sprogramiranimi sposobnostmi.

Primer tega je na primer Facebookov Projekt M, ki kljub veliko vloženega dela v izgradnjo res inteligentnega chatbota, ni nikoli presegel več kot 30 procentne uspešnosti, zato je za vsa ostala opravila moral posredovati človek. Za izgradnjo res inteligentnega chatbota je potrebnega veliko denarja in časa. Google Duplex je kljub ogromnim sredstvom in relativno dolgotrajnemu razvoja še vedno omejen na razna manjša opravila kot so nastavljanje sestankov, čeprav uporabniki od najbolj izpopolnjenega chatbota na trgu zahtevajo veliko več.

Španski start-up Landbot se je zaradi tega lotil povsem drugačnega pristopa. Za razliko od visoko letečih ciljev drugih tehnoloških konglomeratov so se specializirali na preproste chatbote, ki naredijo čisti minimum in čisto nič več.

Soustanovitelj je za TechCruch dejal:

»Začeli smo kot ostali chatbot projekti, saj smo uporabljali umetno inteligenco. A kaj kmalu smo ugotovili, da je v trenutni tehnologiji še prevelik razmak med pričakovanji in realnostjo. Ne glede nato, kako smo strenirali in sprogramirali naše chatbote, vedno je bilo nekaj, kar uporabnikom ni bilo všeč oz. jim ni bilo dovolj.«

Prav zaradi zgornjih razlogov se je podjetje namesto da bi se posvečalo tehnologiji, ki bi še bolje predvidevala uporabnikove vnose, usmerilo na izgradnjo preprostega grafičnega vmesnika. Ta omogoča podjetjem, da enostavno izgradijo chatbota, ki odgovarja na vprašanja in torej deluje v vlogi QA. Sam vmesnik je zasnovan kot enostaven diagram poteka in je res enostaven in zabaven za uporabo.

Landbot je v bistvu uporabil preprosto strategijo: uvidel je, da umetna inteligenca še ni dorasla vsemu spektru nalog, ki jih zahtevajo navadni uporabniki in jim namesto visokoletečih obljub raje ponudil enostavno rešitev, ki naredi točno to, kar hočejo. Uporabniki storitev smo namreč vedno zadovoljni takrat, ko dobimo tisto kar hočemo. Obljube o pravi umetni inteligenci, ki nato niso uresničene, nas samo odbijejo in oddaljijo od izdelka oz. storitve. Lahko bi rekli, da je včasih lahko tudi na izjemno tekmovalnem področju manj več.

Viri:

Komentarji
Žan Magerl

Žan Magerl

Poleg tega, da je splošno izjemno razgledan, je tudi človek, ki vsaki stvari želi priti do dna, ugotoviti kako kaj deluje, zakaj je takšno kot je in ali bi to lahko izboljšali. To pomeni, da se bo čisto spustil v stvar, ki mu je trenutno padla v oči, in ne bo nehal, dokler ne ugotovi vsega, kar je za ugotoviti o določeni temi.
Verjetno bi ga lahko z eno besedo povzeli kot radovednega.
Žan Magerl

Latest posts by Žan Magerl (see all)

Žan Magerl

Poleg tega, da je splošno izjemno razgledan, je tudi človek, ki vsaki stvari želi priti do dna, ugotoviti kako kaj deluje, zakaj je takšno kot je in ali bi to lahko izboljšali. To pomeni, da se bo čisto spustil v stvar, ki mu je trenutno padla v oči, in ne bo nehal, dokler ne ugotovi vsega, kar je za ugotoviti o določeni temi. Verjetno bi ga lahko z eno besedo povzeli kot radovednega.